میثم خاکپور

سال ۹۵ با وجود تمامی فراز و فرودها در عرصه های مختلف سیاسی، بین المللی، اجتماعی و اقتصادی به پایان رسید. بهاری نو، با چشم اندازی روشن از سوی رهبر فرزانه انقلاب آغاز شد. سالی که با رهنمود ایشان “اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال” نام گرفت و سمت و سویی مشخص را برای برنامه ریزی و عمل مسئولین کشور مشخص کرد.
در جریان این بهار طبیعت، بهار دیگری نیز در پیش است، بهاری در عرصه سیاسی؛ انتخابات. انتخاباتی که از لحاظ فردی، وظیفه ای الهی، ملی و انسانی است و از نگاه کلان، یکی از مهمترین ارکان مردم سالاری دینی به شمار می رود و بنا به فرمایش ولی فقیه “مایه‌ی عزّت ملّی است؛ مایه‌ی تقویت ملّت ایران است؛ مایه‌ی آبروی ملّت ایران است…..این مردم سالاری دینی، متکی است به انتخابات”(بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال ۱۳۹۶).
آنچه در آستانه این بهار سیاسی کمی آزار دهنده است اقدامات برخی از افراد به صورت آگاهانه و یا غیر آگاهانه می باشد، که به نوعی هیزم به آتش دشمن ریخته و در جهت بی اعتبار کردن مهمترین رکن مردم سالاری دینی ای است که بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آن را به منصه ظهور گذاشت.
به کار بردن تصاویری از کاندیداهای احتمالی رو در روی هم، که بیشتر از آن در رویدادهای ورزشی مبارزه ای سراغ داریم، اعتبار بخشی به خود از طریق بی اعتبار کردن دولت های قبل، طرح مسائل و مشکلات موجود به عنوان میراث گذشتگان، اشاره به سوابق و گاهاً ضعف های مدیریتی دیگران در راستای بی اعتبار کردن آن ها و نمونه هایی از این دست که اشاره مستقیم به آن ها به دور از شأن و منزلت خوانندگان و حتی خود این افراد است.
این قبیل فعالیت ها از دو منظر قابل تأمل است: اول این که “حيثيت و آبروي مومن در اسلام از بالاترين و والاترين مقام برخوردار است و هتك مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترين گناهان است و موجب سلب عدالت است”(انتخابات در انديشه امام خميني (ره ) تبيان دفتر اول ص ۳۳۴) و سلب عدالت در جریان مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران؛ یعنی انتخابات، پایه و اساس مردم سالاری دینی را خدشه دار می کند و به استناد سخن امام خمینی (ره) “بايد توجه داشت كه هدف از انتخابات در نهايت حفظ اسلام است. اگر در انتخابات حريم مسائل اسلام رعايت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام مي شود”(همان ص ۱۳۴)
و دوم این که دشمنان قسم خورده ایران عزیز به اشکال مختلف سعی در بی اعتبار جلوه دادن انتخابات و آراء مردم هستند و بروز چنین کارهایی در مملکتی که داعیه دار مردم سالاری دینی در دنیا است صحه بر اقدامات ناکسانی است که هدفی جز جلوگیری از رسیدن پیام انقلاب اسلامی ایران به گوش جهانیان ندارند.
آن چه که واضح و مبرهن است مردم همیشه در صحنه پس از تجربه انتخابات های مختلف هوشمندی لازم را برای تشخیص سره از ناسره را دارند، پس بهتر است کاندیداهای احتمالی و طرفداران آن ها به جای تخریب یکدیگر به ارائه راه حل های راهبردی در راستای منافع ملی بپردازند و ملت را در راستای انتخاب برای به دست گرفتن سکان قوه مجریه کشور یاری کنند.

که ایران همه قلب و خون من است     گرفته به جان و وجود من است
بگوئید این جمله در گوش باد      چو ایران نباشد، تن من مباد