روز دوشنبه قیمت های نفت به علت تقاضای بالا و بلاتکلیفی به خاطر درگیری سوریه افزایش یافت اگرچه افزایش فعالیت حفاری ایالات متحده آمریکا جلوی پیشرفت را گرفت.

روز دوشنبه قیمت های نفت به علت تقاضای بالا و بلاتکلیفی به خاطر درگیری سوریه افزایش یافت اگرچه افزایش فعالیت حفاری ایالات متحده آمریکا جلوی پیشرفت را گرفت.

به گزارش یوپنا به نقل از تابناک،  معاملات آتی نفت برنت به عنوان بنچمارک قیمت های نفت، ۵۵٫۴۹ دلار به ازای هر بشکه معامله شد که از آخرین قیمت خود ۲۵ سنت یا ۰٫۴۵ درصد افزایش نشان می دهد. معاملات آتی نفت یو اس تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با ۲۵ سنت یا ۰٫۴۶ درصد افزایش، ۵۲٫۴۸ دلار به ازای هربشکه معامله شد.

بانک ای زد ان اعلام کرد که تقاضای بالای نفت و “وضعیت آشفته جهانی بازار تا حدودی متعادل را به جای گذاشته است”

با این حال ادامه افزایش ها در حفاری نفت ایالات متحده آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی و رسیدن تعداد سکو های نفتی به ۶۷۲ عدد که بیشترین تعداد سکو از زمان آگوست ۲۰۱۵ می باشد از رسیدن بازار به بیش از ۵۶ دلار به ازای هر بشکه جلوگیری کرد. نفت در هفته پیش ۵۶ دلار معامله شده بود که بالاترین قیمت در یک ماه گذشته بوده است.

بانک آمریکایی «گولدمن ساکس» بدنبال انتشار اطلاعات سکوهای نفتی اعلام کرد که تولید سال در سال نفت آمریکا ممکن است “تا حدود ۲۱۵ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ افزایش یابد” البته با حساب تولید ذخیره شده ای که منتظر است تا دوباره آنلاین شود.

افزایش تولید ایالات متحده در تضاد است با کاهش عرضه به رهبری سازمان کشورهای صادر کننده نفت که امید دارد بتواند با کاهش عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۷ یا حتی بعد از آن، قیمت های این ماده اولیه را سرپا نگه دارد.

یک دلال سوخت به نام «مت استنلی» که در خدمات حمل و نقل بین الملل (FIS) واقع در دبی فعالیت می کند گفت “افزیاش تعداد دکل های نفتی آمریکا ادامه دارد و نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال گذشته است. با توجه به موفقیت نسبی توافق اوپک برای سرپا نگه داشتن قیمت ها، من دلیلی نمی بینم که قیمت ها تا آینده نزدیک کاهش داشته باشند”

«بی ام آی ریسرچ» اعلام کرد “کاهش حجم تولید اوپک و تولید بیشتر ایالات متحده منجر به کاهش قیمت های نفت خام آمریکا در طی ماه های آینده و افزایش صادرات از این کشور به آسیا خواهد شد”. با این حال این شرکت تحقیقاتی اضافه کرد که از لحاظ حجم نفت به طور کلی، “آمریکا به نسبت اوپک نقش کمتری در آسیا خواهد داشت چرا که اوپک به طور فعال از سهم بازار خود حمایت می کند”

سایر تولید کنندگان به جز آمریکا نیز از کاهش عرضه اوپک و رقابت تنگ تر در بازار سود می برند.

بنابر اطلاعات دولتی که رویترز گردآوری کرده است، صادرات نفت برزیل از فبریه ۲۰۱ تا ۶۵ درصد افزایش داشته است و به رکورد بیش از ۱٫۴۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

گروه تحقیق و مشاوره «وود مکنزی» که در عرصه انرژی جهانی، مواد شیمیایی، فلزات و معدن و انرژی های تجدید پذیر فعالیت می کند برآورد کرده است که صادرات نفت برزیل به متوسط حدود ۱ میلیون بشکه در روز برای کل ۲۰۱۷ خواهد رسید.