پیروزی دشوار ماتادورها
پیروزی دشوار ماتادورها

تیم های ملی اسپانیا و جمهوری چک در چهارمین روز از رقابت های یورو ۲۰۱۶ ، از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم رفتند.

تیم های اسپانیا و جمهوری چک از ساعت ۱۷:۳۰ دومین دیدار از گروه چهارم رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را در ورزشگاه مونیسپال شهر تولوز به قضاوت مارکینیاک لهستانی آغاز کردند.

*ترکیب اسپانیا و جمهوری چک

اسپانیا: داوید دخه‌آ، خوان‌فران، سرخیو راموس، جرارد پیکه، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، سسگ فابرگاس، داوید سیلوا، نولیتو، و آلوارو موراتا

جمهوری‌چک: پتر چک، پاول کادرابک، توماس شیووک، رومن هوبنیک، دیوید لیمبرسکای، ولادیمیر داریدا، جوروسلاو پلاشیل، تئودور جبره سیلاسی، لادیسلاو کرایچی، توماس روسیتسکی و توماس نتسیت

این مسابقه با برتری مدافع عنوان قهرمانی یورو یعنی اسپانیا آغاز شد و نخستین موقعیت خطرناک این دیدار را دقیقه ۱۶ آلوارو موراتا ، امید اول گلزنی اسپانیایی ها از دست داد. پیتر چک ، ضربه موراتا را از جلوی دروازه مهار کرد و او را ناکام گذاشت.
جمهوری چک با دفاع خوب مانع پیشروی اسپانیایی ها بود. دقیقه ۲۶ موراتا یک فرصت خوب دیگر را از دست داد. ضربه او از گوشه محوطه جریمه با اختلاف اندک به کنار دروزاه رفت.

اسپانیایی ها با سبک بازی همیشگیشان با پاس های کوتاه سعی در نزدیک شدن با دروازه حریف را داشتند که البته زیاد در این کار موفق نبودند و تا قبل از پایان مسابقه در نیمه اول ، این تیم فقط یک موقعیت گل دیگر در دقیقه ۴۰ ایجاد کرد که این بار هم پیتر چک ، توپ را مهار کرد و داوید سیلوا را ناکام گذاشت.
در نهایت این نیمه بدون اتفاق خاصی بدون گل پایان یافت.
 

        آمار نیمه اول

اسپانیا                             چک

  ۷۴   درصد مالکیت توپ    ۲۶

 ۹                 شوت               ۳

۳۴۰             پاس                ۹۱

۹۰    درصد موفقیت در پاس ۶۷

۶                  خط                ۶

۴                   کرنر               ۲

 ۵                آفساید             ۰

*نیمه دوم:

اسپانیا نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چندین بار تا آستانه باز کردن دروازه چک پیش رفت. ابتدا رومان هوبنیک نزدیک بود به اشتباه دروازه خودشان را باز کند که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت. در ضربه کرنر نیز موقعیت بسیار خطرناکی برای اسپانیا ایجاد شد که ضربه راموس را چک مهار کرد.
پس از این موقعیت بازی دوباره متعادل شد و چک کمی از لاک دفاعی بیرون آمد. دقیقه ۶۵ اولین موقعیت چک رقم خورد و این تیم تا آستانه بازکردن دروازه اسپانیا پیش رفت. ارسال کرنر به روی دروازه اسپانیا با ضربه سر مهاجم چک همراه شد که سسک فابرگاس توپ را از دهانه دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۷۰ جوردی آلبا یک فرصت عالی را برای ماتادورها از دست داد و توپ او را جلوی دروازه چک زدند.
سه دقیقه بعد بازهم فرصتی دیگر برای لاروخا از دست رفت. ضربه سیلوا از پشت محوطه جریمه به کنار دروازه رفت.
اسپانیایی ها با نزدیک شدن با اواخر بازی فشار حملات خود را بیشتر کردند و چندین موقعیت  خطرناک را ایجاد کردند که به نتیجه نرسیدند.
در نهایت حملات دامنه دار اسپانیایی ها در دقیقه ۸۷ به نتیجه رسید. آندرس اینیستا توپ را به روی دروازه فرستاد و پیکه با ضربه سر دروازه را باز کرد و بازی را یک بر صفر کرد.
دقیقه ۹۲ یک شوت سهمگین روانه دروازه اسپانیا شد که داوید دخیا دروازه را نجات داد.
در نهایت این مسابقه با تک گل دقایق پایانی اسپانیایی ها با نتیجه یک بر صفر به سود این تیم به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی ، این مسابقات را با پیروزی خفیف آغاز کند.

آمار مسابقه
اسپانیا                             چک
۷۲    درصد مالکیت توپ    ۲۸
 ۱۹                 شوت         ۵     
۶۱۸            پاس              ۱۷۷ 
۸۹    درصد موفقیت در پاس ۶۵
۱۱                 خط                ۱۲
 ۱۴                 کرنر              ۳
 ۷                آفساید             ۱

* اینیستا بهترین بازیکن زمین

 

جمهوری چک0 - 1 اسپانیا/ پیروزی سخت مدافع عنوان قهرمانی برابر چک + تصاویر