معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: بسیاری در کنار آموزش‌های حضوری استفاده از فناوری‌های نوین را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه در حوزه آموزش سرآمد دانشگاه‌های کشور است و کیفیت آموزش در این دانشگاه پایین نیست و این موضوع در آزمون‌ها و ارزیابی‌ها به اثبات رسیده است همانطور که بیش از هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه تهران پذیرفته‌اند.

به گزارش یوپنا، محمدعلی کریمی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور استان قم برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال بهره‌گیری حداکثری از روش‌های آموزشی است، اظهار کرد: در برخی از رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه سهم حضور دانشجویان به حداقل و استفاده از فناوری‌های نوین به حداکثر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز سهم روش‌های آموزش حضوری نسبت به روش‌های فناوری‌های جدید کمتر است، اضافه کرد: آموزش از شکل انحصاری و سنتی خود خارج شده و آموزش ترکیبی به عنوان یک مبنا در سطح دنیا مطرح است که دانشگاه پیام نور در این حوزه آموزشی سه دهه جلوتر از دنیاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: بسیاری در کنار آموزش‌های حضوری استفاده از فناوری‌های نوین را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه‌های کشور روند مورد نظر را به شیوه مطلوبی دنبال کرده است، تصریح کرد: طی یک دهه مجموعه آموزش عالی کشور نسبت به آموزش توجه لازم را داشته و در دهه دوم به پژوهش در کنار آموزش توجه کرده و در دهه سوم نیز نسل سوم دانشگاه با محوریت آموزش و پژوهش‌های کاربردی و فناورانه در دست اقدام قرار گرفته است.

کریمی از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و جشنواره استارت‌آپ‌ در دانشگاه پیام نور یاد کرد و گفت: در این جشنواره بیش از هزار ایده به سمت تولید و محصول شدن حرکت می‌کند؛ اعتقاد داریم که نباید اجازه دهیم دانشجو دانش‌آموخته شود به همین علت افراد باید در مسیر آموزش فعالیت‌های دیگر خود را انجام دهد که شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های مختلف دانشگاهی در این راستا باید مشارکت داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه هدف این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، مطرح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون در راستای اشتغال دانشجویان مشارکت مطلوبی داشته و در سال‌های آینده نیز می‌تواند به صورت چشمگیرتر نقش‌آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دانشگاه پیام نور با نظام آموزشی مطلوب خود می‌تواند در مسیر آموزش همراه با اشتغال به نتایج مطلوبی چرا که اوقات فراغت دانشجویان در این دانشگاه بیشتر است.

کریمی یادآور شد: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که با تکیه بر شیوه آموزشی متفاوت خود و بر اساس برنامه ششم توسعه کشور توانسته به ماموریت‌های بین‌المللی برسد تا با کمک دیگر دانشگاه‌های خارجی و داخلی در داخل و خارج فعالیت متمرکزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایده‌ها نیازمند رسیدن به دانش فنی و تولید یا خدمات‌دهی است، تصریح کرد: نوع ایده‌ها متفاوت است چرا که ایده‌های علوم انسانی خدمات‌دهی را فراهم می‌آورده و ایده‌های علوم پایه محصولات را به دنبال دارد نه تنها پیام نور بلکه عمده دانشگاه‌ها نمی‌توانند مدعی باشند که می‌توانند ایده‌ها را به محصول برسانند اما باید بستر را فراهم کنیم تا میان فرد دارای ایده و فرد علاقمند به تولید ارتباط ایجاد کنیم تا با مشارکت مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌پرداز به سرمایه‌گذار متصل شود.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با بهره‌گیری از فناوری‌ها نوین هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش سرآمد دانشگاه‌های کشور است و کیفیت آموزش در این دانشگاه پایین نیست و این موضوع در آزمون‌ها و ارزیابی‌ها به اثبات رسیده است همانطور که بیش از هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه تهران پذیرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش معیار و خط‌کشی مطلوبی برای رتبه‌بندی میان دانشگاه‌ها وجود ندارد اما بر اساس معیارهای موجود نیز دانشگاه پیام نور همواره جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده؛ در سال گذشته یکی از ۱۰ استارت‌آپ برگزیده کشور که در هفته پژوهش مورد تقدیر قرار گرفت، به پیام نور اختصاص داشته است./