وزیر دفاع سابق آمریکا بر این باور است که رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی، ممکن است در نهایت منجر به جنگ هسته‌ای شود و جان میلیون‌ها نفر را بگیرد.

به گزارش یوپنا به نقل از اسپوتنیک، لئون پانه تا وزیر دفاع پیشین آمریکا روز جمعه در مصاحبه با ان بی سی نیوز تاکید کرد: رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال مساله کره شمالی می تواند در نهایت منجر به جنگ هسته‌ای شود که جان میلیون ها نفر را بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: لحن تهدیدکننده دونالد ترامپ خطاب به رهبر کره شمالی، ممکن است منجر به وقوع یک جنگ هسته‌ای در شمال شرق آسیا شود که می تواند جان میلیون ها انسان را بگیرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: با احتمال یک جنگ هسته‌ای روبرو هستیم که جان میلیون ها نفر را خواهد گرفت. بنابر این فکر می کنم باید مقداری مراقب و محتاط باشیم. تصور می کنم باید رفتاری محتاطانه داشته باشیم. ما نباید در هیچ گونه اقدام ناگهانی درگیر شویم.

وزیر دفاع دولت اوباما هشدار داد: ۲۰ میلیون نفر در شهر سئول پایتخت کره جنوبی زندگی می کنند که می تواند هدف حمله هسته‌ای کره شمالی قرار بگیرد، اگر هر گونه جنگی آغاز شود.

پانه تا افزود: شکی نیست که این انبار باروت برای مدت زمان زیادی وجود داشته است، ولی اکنون زمانی فرارسیده است که احتمال اقدام تحریک این سلاح هسته‌ای وجود دارد… اظهارات اعلام شده از سوی دولت ترامپ حتی قدرت تحریک کننده تری دارد و این مساله خطر جنگ هسته‌ای در منطقه را افزایش داده است.

هان سونگ ریول معاون وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد: کره شمالی اجرای آزمایش هسته‌ای جدیدی را بعید نمی داند و به آمریکا در خصوص حرکت به سمت تنش نظامی هشدار می‌دهد.

وی افزود: آزمایش در زمان و مکانی که رهبران مناسب بدانند، انجام خواهد شد. اگر آنها بخواهند، ما وارد جنگ خواهیم شد.