معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو در طي ارائه گزارشي با موضوع گردشگري در طي يكسال گذشته، برنامه اجرا شده با محتواي متعدد را در اين منطقه، بيش از ۱۲۷ عنوان برنامه اعلام كرد.

معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو در طي ارائه گزارشي با موضوع گردشگري در طي يكسال گذشته، برنامه اجرا شده با محتواي متعدد را در اين منطقه، بيش از ۱۲۷ عنوان برنامه اعلام كرد.
به گزارش یوپنا به نقل از گزارش روابط عمومي معاونت اجتماعي منطقه دو شهرداری تهران، كلانشهر تهران به عنوان پايتخت ايران با ظرفيت هاي تاريخي اجتماعي، فرهنگي و طبيعت، يكي از مقاصد گردشگران مي باشد و در اين ميان گردشگري شهري نيز براي شهروندان تهراني به عنوان يكي از برنامه هاي اوقات فراغت در سال هاي اخير محسوب مي شود. در اين ميان شهرداري تهران با ايجاد ستادهاي گردشگري مناطق و تدوين كانون هاي گردشگري در سطح محلات، برنامه¬پ هاي مناسبي را متناسب با فصل هاي متفاوت براي شهروندان تهراني ايجاد نموده است.
مسعود خسروي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو شهرداری تهران با اشاره به برنامه هاي متعدد اجرا شده گردشگري در طول يكسال گذشته در اين منطقه اظهار داشت: از ابتداي سال گذشته، ستاد گردشگري منطقه ۲، با اجراي جدي دستورالعمل ها و برگزاري تورهاي مختلف براي شهروندان در طيف هاي متفاوت، بيش از ۱۲۷ برنامه اجرا و حدود ۷۰۰۰ نفر از شهروندان سطح منطقه از آن بهره مند شده اند.
وي با اشاره به محتواي برنامه هاي اجرا شده افزود: تور بازديد از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، تورهاي فني بازديد از پروژه هاي مهم شهرداري تهران، تورهاي يك روزه و نيم روزه تهرانگردي از جمله برنامه هاي اجرا شده توسط ستاد گردشگري اين منطقه در ۱۲ ماه گذشته مي باشد.
خسروي در ادامه خاطر نشان كرد: مسئولين كانون هاي ۲۱گانه گردشگري محلات با ارتباط و تعامل مطلوب با شهروندان متقاضي و علاقمند و اطلاع رساني به موقع از برنامه ها، فعاليت ها و خدمات خوبي در طي اين ماه ها ارائه نموده اند.
مسعود خسروي با اشاره به اهداف مهم شهرداري تهران در راستاي اجراي مطلوب برنامه هاي گردشگري بيان داشت: مديريت شهري با اعتقاد به اينكه تهران، شهري پايدار و منسجم با ساختاري مناسب براي سكونت، فعاليت و فراغت مي-باشد، گردشگري شهري به عنوان يك فعاليت مفيد به منظور غني سازي اوقات شهروندان، تقويت اقتصاد شهري و ارتقاء روحيه خانواده محوري، همچنين گسترش خدمات اجتماعي براي شهروندان در همه گروه ها مد نظر قرار داده است كه اين مهم با پيگيري و جديت مسئولين كانون هاي گردشگري محلات همواره در جريان است.
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در طرح استقبال از بهار ۹۶ نيز ستاد گردشگري منطقه ۲ با برپايي ۶ ايستگاه به مدت ۱۵ روز، خدمات متنوعي را به شهروندان ارائه داد.
پارك ژوراسيك، بوستان نهج البلاغه، بوستان گفتگو، پارك پرديسان، باغ راه فدك، هتل پارسيان اوين، هتل اسپيناس پالاس، باشگاه تيراندازي پرديسان، و مجموعه اريكه ايرانيان از جمله جاذبه هاي گردشگري منطقه دو مي باشد.