جلسات هم انديشي و تدوين برنامه هاي هفته ملي سلامت در منطقه دو شهرداری تهران تشكيل و مطابق با برنامه ريزي كلي و روز شمار هفته سلامت تشريح شد.

جلسات هم انديشي و تدوين برنامه هاي هفته ملي سلامت در منطقه دو شهرداری تهران تشكيل و مطابق با برنامه ريزي كلي و روز شمار هفته سلامت تشريح شد.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومي حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه دو شهرداری تهران، هفته سلامت به عنوان فرصتي مغتنم در راستاي معرفي جايگاه بسيار مهم سلامت با هدف افزايش توجه و ارتقاي سطح آگاهي هاي عموم و گسترش آموزش هاي همگاني سلامت است كه هر ساله مقارن با آن و با وجود بهره مندي از ظرفيت هاي ويژه حوزه سلامت شهرداري تهران از قبيل كانون هاي سلامت، خانه هاي سلامت و فضاهاي آموزشي و فرهنگي، برنامه هاي متعددي اجرايي مي گردد.
مسعود خسروي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه ۲ در تشريح برنامه هاي هفته ملي سلامت منطقه ۲ اظهار داشت: مقارن با هفته ملي سلامت (۱ الي ۷ ارديبهشت) با شعار “زندگي سالم و با نشاط” و با محوريت شعار جهاني امسال كه در خصوص افسردگي است و طبق عناوين روزهاي سلامت، بيش از ۱۱۶ عنوان برنامه پيش بيني شده است كه در طي ۷ روز در سطح نواحي و محلات اجرا مي گردد.
وي با اشاره به عناوين برنامه هاي پيش بيني شده افزود: برپايي بيش از ۱۰ همايش مرتبط با شعار هفته سلامت، برگزاري بيش از ۴۰ عنوان كارگاه آموزشي، همايش پياده روي منطقه اي با شعار “تحرك بدني، مقررات سالم، فعاليت گروهي، برپايي ويزيت تخصصي شهروندان كم برخوردار در محلات محروم سطح منطقه، بازديد از بيمارستان جانبازان اعصاب و روان، برگزاري بيش از ۱۵ جشنواره غذاي سالم، ايجاد ۲۳ ايستگاه سلامت در سطح محلات و ميادين تره بار و بوستان¬ها و به صدا در آوردن زنگ سلامت در مدارس، از جمله برنامه پيش بيني شده اين هفته مي باشد. خسروي در ادامه با اشاره به اهميت هفته ملي سلامت و ضرورت فرهنگ سازي در اين حوزه بيان داشت: با عنايت به شبكه قوي سلامت در مجموعه شهرداري تهران و با سياست¬هاي اجرا شده هر ساله، هفته ملي سلامت با مشاركت سلامتياران و اعضاي كانون¬هاي اجتماع محور سلامت در كنار شهروندان و در مطلوب¬ترين شرايط و با هدف حساس سازي شهروندان نسبت به موضوع سلامت و كيفيت بخشي برنامه هاي سلامت محور و گسترش مشاركت محلات در اجراي برنامه هاي سلامت برگزار مي شود. اميد آن داريم كه هفته سلامت سال ۹۶ نيز با اجراي درست و با كيفيت برنامه ها ثمربخش باشد.
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو شهرداری تهران در پايان اظهار داشت: شهروندان علاقمند براي استفاده و اطلاع از برنامه هاي پيش بيني شده، مي توانند به خانه هاي سلامت واقع در سراي محلات مراجعه نمايند