با صدور حکمی از سوی استاندار البرز، اسحاق جلالیان به عنوان دبیرکل ستاد استانی برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان البرزمنصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز از ایجاد دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور استان البرز خبر داد.
به گزارش یوپنا، عباد الله کامکار در اولین جلسه هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال ۹۶ اظهار داشت: دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته پژوهش البرزتا فرارسیدن هفته پژوهش سالجاری محورهای پژوهشی، نقاط ضعف و قوت، شاخص‌ها و مباحثی که در فرهنگ‌سازی پژوهش و پژوهشگران مطرح است را به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: به منظور اجرای مطلوب، هدفمند و ساماندهی برنامه های پژوهشی باید اعتبار مورد نیاز به این بخش اختصاص یابد.
کامکار تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری البرز در سال جاری باید نواقص سال های قبل بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی یادآور شد: تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت های پژوهشی باید از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی متولی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز اظهار کرد: کاربردی شدن پژوهش ها نقش مهمی در ارتقای درآمد محققان و پژوهشگران دارد.
وی افزود: البته انجام فعالیت های پژوهشی نباید تنها به هفته پژوهش و فناوری خلاصه شود و بلکه باید در تمامی طول سال نسبت به انجام فعالیت های علمی در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه شبکه سازی بین پژوهشگران و ایجاد یک ارتباط سازمان یافته و ساختار یافته بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها یک ضرورت است. ما بایستی خروجی این ۳سال هفته پژوهش را مدون کنیم و بعد از برگزاری هفته پژوهش بدانیم چه دستاورد و اصلاح سیاستی داشتیم و چه تعداد از دستاوردهای پژوهشی نمایشگاه امسال تبدیل به یک شرکت دانش بنیان و محصول تجاری شده است.
گفتنی است اعضای کمیته پژوهش و فناوری استان پیش از این در ۳جلسه منتهی به پایان سال۹۵ در خصوص میزبانی دانشگاه پیام نور به اتفاق نظر رسیده بودند.

دبیرکل ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز منصوب شد
با صدور حکمی از سوی استاندار البرز، اسحاق جلالیان به عنوان دبیرکل ستاد استانی برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان البرزمنصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان البرز، در بخشی از حکم سید حمید طهائی استاندار البرز، خطاب به اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان آمده است: با عنایت به تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فن آوری استان البرز در سال ۹۶ منصوب می شوید.
در ادامه این حکم آمده است: امید است با توکل به خداوند متعال، هماهنگی با جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فن آوری و همکاری با دیگر اعضای ستاد، نسبت به برگزاری هر چه بهتر برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش و فن آوری در استان البرز اهتمام نمائید.

برگزاری چهارمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری البرز به میزبانی دانشگاه پیام نور
جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان با تاکید بر شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال جزئیات اقداماتی که تاکنون در خصوص هفته پژوهش و فناوری سالجاری صورت پذیرفته توضیح داد.
وی افزود: هر ساله به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متعددی را با همکاری سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط برگزار می‌شود.
جلالیان با بیان اینکه برنامه‌های سال جاری هفته پژوهش با رویکرد اقتصاد مقاومتی در البرز برگزار می‌شود، تصریح کرد: شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران برتر، امکان تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش و فناوری از جمله اهداف این برنامه‌ها است.
دبیرکل ستاد جشنواره هفته‌ پژوهش و فناوری البرز فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و فرهنگ سازی برای نهادینه کردن پژوهش در جامعه را از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های هفته‌ پژوهش و فناوری در استان عنوان کرد.
وی در این نشست به گزارش عملکرد کارگروه در سال ۹۵ اشاره مختصری کرد و در خصوص تدوین چشم انداز پژوهش استان و برنامه ریزی در خصوص برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش سال ۹۶ در دانشگاه پیام نور را ارائه داد.
وی افزود: از تعداد ۸۵ عنوان طرح پژوهشی ارسالی به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان البرز واقع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرزو پس از بررسی توسط کمیته تخصصی پژوهش ، ذیل کارگروه تعداد ۶۶ عنوان پژوهشی تصویب و به دستگاه های ذینفع ظرف ۲۴ ساعت اطلاع رسانی شد.