وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت علوم تا تیرماه سال جاری بسته آموزش مهارتی دانشجویان را تدوین می کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت علوم تا تیرماه سال جاری بسته آموزش مهارتی دانشجویان را تدوین می کند.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در نشست روسای دانشگاههای کشور با محوریت نقش دانشگاهها در تحقق شعار ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” در محل وزارت علوم اظهار داشت: در بازنگری برنامه های درسی دانشگاهها نیز به موضوع مهارت آموزی و انطباق با بازار کار توجه شده است.

وزیر علوم با اشاره به تفویض اختیار وزارت علوم در زمینه تصویب برنامه درسی به دانشگاههای سطح ۲و۱ تاکید کرد: باید رشته های جدیدی تصویب شود که مطابق بازار کار، مورد نیاز جامعه و تقاضای داوطلبان تحصیل در دانشگاهها باشد و از دادن مجوز به رشته های تکراری خودداری شود.

وی اجرای آمایش آموزش عالی را یکی از برنامه های مهم وزارت علوم در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد و گفت: مناطق دهگانه دانشگاهها و مراکز پژوهشی تشکیل شده است و سایر بخش های این طرح نیز در حال اجرایی شدن است.

وزیر علوم گفت: در راستای تحقق شعار ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” طرح کارورزی دانشجویان به اجرا در خواهد آمد که در این زمینه با توجه به تصویب شورای عالی اشتغال و حمایت مالی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در مرحله اول اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهها، فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی در اولویت هستند.

وی پارک و های علم و فناوری و شرکت های دانش و بنیان را بستر مناسبی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها دانست و گفت: هم اکنون ۳۰ هزار نفردر این شرکت ها مشغول فعالیت هستند که ۱۰ هزار نفر از آنها در دولت یازدهم به این شرکت ها وارد شده اند.

دکتر فرهادی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: دانشگاهها نقش مهمی در افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند.

وزیر علوم تاکید کرد: با رای اکثریت هیئت های سه نفره نظارت بر تشکل های اسلامی در دانشگاهها، هریک از نامزدهای تایید صلاحیت شده یا نمایندگان آنها و یا فعالان سیاسی می توانند در محیط دانشگاهها حضور یافته و دیدگاههای خودرا تبیین کنند.

وی با اشاره به نقش مهم انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و تاثیرات داخلی و بین المللی آن گفت: دانشجویان می توانند با برگزاری میزگرد، نشست تخصصی و جلسات مناظره نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا کنند.