معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش مستمری، توجه به مشکلات مالی و رفاهی افراد تحت پوشش این نهاد از سوی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی معلولان شدید و خیلی شدید کشور زیرپوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت تا موجب رضایتمندی این افراد شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۵۰ هزار معلول جدید پشت نوبت سال آینده در سراسر کشور زیر پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

به گزارش یوپنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرمانداری چابهار اظهار داشت: دولت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رسیدگی به مشکلات معلولان، معتادان متجاهر و افراد نیازمند خدمات خوبی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه چابهار جمعیت حاشیه نشین زیادی دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نقش ویژه ای در کاهش آسیب های اجتماعی جمعیت حاشیه نشین کشور به ویژه در این شهرستان دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: بزودی تمامی مهدهای کودک واقع در نقاط حاشیه شهرهای کشور به ویژه شهرستان چابهار از یک وعده غذای گرم بهره مند خواهند شد.

وی گفت: پایگاه های اجتماعی با توسعه در مناطق حاشیه نشین کشور به مشکلات حوزه اجتماعی این مناطق رسیدگی خواهند کرد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی بیان کرد: وسعت و پراکندگی شهرهای سیستان وبلوچستان خدمات دهی مطلوب ادارات بهزیستی را با مشکل رو به رو کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه ۳۵ هزار معلول در کشور متولد می شوند که این امر مشکلات زیادی را برای سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات مطلوب به این افراد ایجاد کرده است.

محسنی بندپی اظهار داشت: اداره بهزیستی در شهرستان کنارک از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده اما به دلیل نبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

وی افزود: مهدهای کودک در مناطق حاشیه نشین با جمعیت بیش از ۵۲۰ هزار نفر برای ارائه خدمات به جامعه هدف راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: مهار، کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارائه آموزش رایگان، مدیریت ونگهداری معتادان متجاهر از جمله برنامه های مهم سازمان بهزیستی در شهرستان چابهار است.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف راه اندازی اداره بهزیستی در جنوب سیستان و بلوچستان ضروری است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش مستمری، توجه به مشکلات مالی و رفاهی افراد تحت پوشش این نهاد از سوی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی معلولان شدید و خیلی شدید کشور زیرپوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت تا موجب رضایتمندی این افراد شود.

وی با اشاره به آمار ۱۵۰ هزار نفری معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای دریافت مستمری بهزیستی، گفت: بنا به توافقی که با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها داریم در ۶ ماه دوم سال۹۶ بخشی از آنها و در سال ۹۷ همه معلولان شناسایی شده از مستمری بهزیستی برخوردار می‌شوند.

افتتاح مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های مهرستان، سیب و سوران و هیرمند

قائم مقام رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان به اهمیت جایگاه بهزیستی در پیگیری مسائل اجتماعی کشور در احکام دائمی و احکام برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد.

پهبد پورشبانان قائم مقام رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان به اهمیت جایگاه بهزیستی در پیگیری مسائل اجتماعی کشور در احکام دائمی و احکام برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد.

یادآوری می‌شود، مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مهرستان، سیب و سوران و مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان با حضور قائم مقام رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور و معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور، فرماندار شهرستان و ائمه جمعه و اعضای شورای شهر افتتاح شد.