رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواهان بازگشایی پرونده های جزائی در خصوص ایران شد که به ادعای وی، دولت پیشین آمریکا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران آنها را نادیده گرفت.

به گزارش یوپنا به نقل از روزنامه «نیویورک پست»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خواست تا پرونده های جزائی علیه قاچاقچیان اسلحه به ایران را که به زعم وی، با «غفلت جاهلانه» دولت اوباما روبرو شد، بار دیگر به جریان بیاندازد.

«اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود خواستار تشدید اقدامات قانونی علیه اشخاصی شد که به ایران در پیگیری برنامه های هسته ای و موشکی اش یاری می رسانند.

افزون بر این، اِد رویس خواهان بازگشایی پرونده های جزائی در خصوص ایران شد که به ادعای وی، دولت پیشین آمریکا- باراک اوباما- در تلاش برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران آنها را نادیده گرفت.

رویس روز سه شنبه خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «جف سشنز» دادستان کل این کشور نوشت: «ما امیدواریم که شما امکان بازگشایی پرونده هایی را که اشتباهاً به تأخیر افتاده است، مورد ارزیابی قرار دهید».

گفتنی است که این درخواست فوری نماینده آمریکا پس از آن مطرح شد که روز دوشنبه «پلیتیکو»- سازمان روزنامه نگاری سیاسی مستقر در آمریکا- مدعی شد که رئیس جمهور اوباما روند رسیدگی به پرونده های جزائی علیه ۱۴ شخصیت ایرانی متواری را متوقف ساخت و هفت تبعه ایرانی را برای تضمین آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران مبادله نمود.

پلیتیکو در گزارش خود مدعی شد که برخی از افراد آزاد شده تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا بشمار می رفتند و به ایران در دستیابی به مواد لازم برای برنامه های تسلیحاتی خود یاری می رساندند.

رویس در این نامه نوشت: «نیازی به گفتن نیست که دولت اوباما لطمات جدی را به امنیت ملی ما وارد کرده است».

منبع: مهر