آرمان نوشت: شامگاه دوشنبه استقبال خوبی از مراسمی صورت گرفت که به مناسبت عید مبعث از سوی اصلاح‌طلبان برگزار شد و سالن محل برگزاری مملو از جمعیت بود.

در این مراسم که شخصیت‌های سیاسی همچون حجت‌الاسلام موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، جواد امام، غلامرضا انصاری، محسن مهرعلیزاده و جمعی از فعالان سیاسی جنوب تهران برگزار شد، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس هم با تاکید بر اینکه تمایلی به سخنرانی نشسته ندارد، ایستاد و از انصاف و لزوم اخلاق‌مداری در جامعه سخن گفت. موسوی لاری هم گفت: بی‌تفاوت بودن به انتخاب عاقلانه نیست و هر جا مردم با نشاط حضور پیدا کردند برنامه‌ها را تغییر دادند، چنان‌که در انتخابات قبلی هم دیدیم که اراده مردم شایعه تاثیرگذاری اراده عده‌ای تندرو بر نظر مردم را شکست داد. وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: به دورانی که عرصه را بر مردم تنگ‌تر و مشکلات بین‌المللی را درست کرده و زمینه یغمای سه هزار میلیاردی را فراهم می‌کند، نباید برگردیم.

عدم استقبال از سخنرانی رئیسی در همان محله!

کمی آن طرف‌تر هم قرار بود برنامه انتخاباتی اصولگرایان در مسجد ۱۴ معصوم خانی‌آباد نو تهران برگزار شود و حجت‌الاسلام رئیسی یکی از کاندیداهای اصولگرایان سخنرانی کند. برای این مراسم که آن هم به مناسبت عید مبعث برگزار می‌شد، تبلیغات زیادی در سایت‌های اصولگرا صورت گرفته بود، چنان‌که خبرگزاری فارس آدرس دقیق این مسجد را درج کرد تا اصولگرایان برای پرشور شدن سخنرانی این کاندیدای ریاست جمهوری به آنجا مراجعه کنند اما نتیجه خلاف آنچه بود که اصولگرایان انتظار داشتند و آن‌طور که برخی سایت‌ها خبر دادند استقبالی از سخنرانی کاندیدای اصولگرایان نشد و سخنرانی به بهانه قطع برق لغو شد!

فارس نوشت: «سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در مسجد محله خانی‌آباد تهران صورت بگیرد، به علت قطع برق بخشی از منطقه خانی‌آباد به دلیل وزش طوفان لغو شد.»

باید در نظر داشت فاصله برگزاری مراسم سخنرانی رئیسی با مراسم اصلاح‌طلبان بسیار کوتاه بود و به راحتی قابل پذیرش نیست برق منطقه‌ای تنها در محل برگزاری مراسم اصولگرایان قطع شده باشد!

این شرایط و عدم استقبال از رئیسی موید آن است که اصولگرایان پایگاه مردمی خود را که در جنوب پایتخت می‌دانستند، از دست داده‌اند و بی‌تردید در شمال تهران هم پایگاهی نداشته و نخواهد داشت.