استاندار همدان گفت: روز گذشته عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران به اتمام رسید و به‌زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

استاندار همدان گفت: روز گذشته عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران به اتمام رسید و به‌زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش یوپنا، محمدناصر نیک‌بخت یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در بازدید از راه‌آهن همدان- تهران و ایستگاه باری همدان، از تحقق یکی از اساسی‌ترین مطالبه مردم استان همدان در این روزها ابرازخرسندی کرد و افزود: مردم همدان متدین، انقلابی و جهادگر و متقی و دارای تاریخ بلند و ارزشمند و با شکوه و افتخارآفرین هستند بنابراین به میمنت و برکت رسیدن ریل به ایستگاه همدان آمده‌ایم نه برای افتتاح و نه اینکه بخواهیم از رسیدن ریل تبلیغی داشته باشیم، فقط آمده‌ایم از کارگران و عزیزانی که شبانه‌روز برای تحقق این آرزوی دیرینه مردم همدان کار کردند، استقبال و تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: خط راه‌آهن همدان- تهران در سال ۸۳ و در سفر مقام معظم رهبری به استان تصویب شد اما سال‌های بعد از اولویت اساسی برخوردار نشد وگرنه در سال‌هایی که هم ارز بود، هم واردات ریل انجام می‌شد، راه‌آهن می‌توانست به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در دوران تحریم‌ها بسیار در انتظار ماندیم تا چه باید کرد به طوریکه زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از ۲۶۸ کیلومتر راه‌آهن، تمام مسیر واقع در استان همدان و ۲۰ کیلومتر هم از استان مرکزی ریل‌گذاری نشده بود و کل این مسیر در دولت یازدهم ریل‌گذاری شد.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه تمام طول مسیر محدوده استان همدان بعد از برجام ریل‌گذاری شد، عنوان کرد: تحریم‌ها آنقدر ظالمانه بود که باید به عاملان استکبار و تحریم نفرین کرد اما به محض تأمین ریل برای ۵ استان، کار با جدیت آغاز شد چرا که این کار در ضرورت و اولویت قرار گرفت حتی در تعطیلات نوروز که تصور می‌کردیم، کار تعطیل می‌شود، دیدیم که در طول ۱۳ روز تعطیلات نوروزی ۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری از ۷۰۰ متر در روز تا رکورد ۱۷۲۰متر در مراحل پایانی انجام شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته که برای گزارش‌دهی خدمت رئیس جمهور رسیدم، وقتی بحث راه‌آهن مطرح شد، ایشان دستور داد راه‌آهن همدان در اولویت و خاص دیده شود و به این دستور هم اکتفا نشد و دکتر نهاوندیان و دکتر نوبخت ورود کردند و ما هم پیگیری را آغاز کردیم.

استاندار همدان ادامه داد: دکتر نوبخت ۳ بار برای تأمین اعتبارات به استان همدان آمد و در سفر رئیس جمهور به استان هم ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شد که همان ابتدای کار ۷۰ میلیارد تومان، در تعطیلات نوروزی هم ۳۰ میلیارد تومان و سپس ۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار تخصیص داده شد که این نشانگر اولویت این پروژه اساسی برای دولت است.

وی با بیان اینکه در نامه‌ای به رئیس جمهور از دکتر نوبخت تشکر کردم چرا که برای این پروژه هر چقدر اعتبار درخواست کردیم، ارائه کردند و این نشان می‌دهد خدمت به مردم برای این دولت چقدر ارزشمند است.

نیک‌بخت تصریح کرد: تا الان هیچ پروژه و خدمت و تلاشی اینقدر برایم لذت‌بخش نبوده است بنابراین جای قدردانی فراوان از همه دارد و باید از کارگران، کارشناسان و کسانی‌که شبانه‌روز با دل و جان و در همه شرایط کار کردند، قدردانی کنم.

وی در ادامه گفت: ۲۳۵ پروژه نیمه‌تمام استان را که بیشتر آنها از محل سفرهای قبلی بود، به مردم واگذار و قول و قرار و مصوبه‌ای که در این دولت به تصویب رسید، همه اعتبارات آن داده شد.

افتتاح و گلنگ‌زنی ۲۳۱۵ میلیارد تومان پروژه در سفر روحانی به همدان

وی با بیان اینکه ۹۰۰ تخت بیمارستانی مصوب سفر رئیس جمهور است که دو بیمارستان آن در سفر آینده ایشان به استان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: ۲۳۱۵ میلیارد تومان پروژه برای افتتاح و کلنگ‌زنی در سفر آینده رئیس جمهور به استان آماده داریم که ۲ هزار میلیارد تومان آن افتتاح است البته امکان دارد افتتاح‌ها به بعد از انتخابات موکول شود اما رئیس جمهور خواهش می‌کنیم تا راه‌آهن همدان را افتتاح کرده و بهره‌برداری از آن آغاز شود.

استاندار همدان با باین اینکه پروژه راه‌آهن همدان حداقل ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت، اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم، ایستگاه فامنین را جابجا کند، نمی‌دانم چرا این ایستگاه در جای مناسبی دیده نشده این در حالیست که وقتی قطار با سرعت خوب و نهایی در رفت و آمد باشد، کمتر از دو ساعت، سفر به تهران انجام می‌شود و شایسته نیست از همدان تا به اینجا مسافر ۴۰ دقیقه در مسیر باشد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا و ایران ایستگاه هر شهر داخل همان شهر است، عنوان کرد: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که ایستگاه راه‌آهن در درون ترمینال هر شهر باشد تا حمل و نقل ترکیبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول حضور در همدان به وزیر راه گفتم ایستگاه مشکل دارد و وزیر قول داد ایستگاه را تغییر دهد به طوریکه در سفر اخیر قرار شد ایستگاه رباط‌شورین باری باشد و ایستگاه مسافری در ترمینال ساخته شود و تا آن زمان از ایستگاه باری به عنوان مسافری هم استفاده شود.

وی ادامه داد: از این به بعد آغاز عملیات اجرایی خط آهن همدان- سنندج آغاز می‌شود و از نهاوند به کرمانشاه هم انجام خواهد گرفت به طوریکه برنامه‌ای تصویب شد تا راه‌آهن به صورت یک شبکه ریلی در استان و به شهرستان‌ها توسعه یابد.

استاندار همدان تأکید کرد: این مهم است که با همه شرایط اقتصادی دولت تدبیر و امید، به ۷ استان ریل‌گذاری به میزان روزانه ۵ کیلومتر انجام شود و بی‌انصافی و بی‌لطفی است که عملکرد و خدمات دولت دیده نشود چرا که خدمات دولت مربوط به نظام است و خدا را خوش نمی‌آید کارهایی مانند برجام که توسط دولت انجام شده، به خاطر اینکه توسط این دولت بوده، دیده نشود و چشم‌ها را ببندیم.