دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، تنها حدود ۳۰ درصد از مناطق شهر الطبقه سوریه تحت کنترل داعش است. این مهم با پیشروی نیروهای کرد سوریه حاصل شده که بیش از ۷۰ درصد از خاک این شهر را در دست دارند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، تنها حدود ۳۰ درصد از مناطق شهر الطبقه سوریه تحت کنترل داعش است. این مهم با پیشروی نیروهای کرد سوریه حاصل شده که بیش از ۷۰ درصد از خاک این شهر را در دست دارند.

به گزارش یوپنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، نیروهای دموکراتیک سوریه، متشکل از گروه‌های کرد و عرب که از سوی واشنگتن حمایت می‌شوند داعش را از اکثر مناطق شهر الطبقه در شمال سوریه بیرون کرده‌اند.

شب گذشته دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای کرد و عرب بیش از ۷۰ درصد از این شهر را که دروازه غربی رقه پایتخت خلافت خودخوانده داعش محسوب می‌شود، آزاد کرده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، بخش قدیمی شهر الطبقه به طور کامل پس گرفته شده است و درگیری‌های در ورودی “بخش جدید” الطبقه در نزدیکی سد فرات در جریان است. بخش جدید الطبقه به اسم “الثوره” نیز معروف است که شامل سه محله مهم است که تروریست‌ها در آنجا مستقر هستند و ائتلاف ضد داعش مقرهای آنها را در آنجا بمباران می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت:‌ نیروهای داعش به داخل بخش جدید الطبقه عقب‌نشینی کرده‌اند که به شهر الثوره معروف است.

شهر الطبقه که داعش از سال ۲۰۱۴ بر آن مسلط شده به این دلیل اهمیت استراتژیک دوگانه دارد که راه را به روی نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت رقه باز می‌کند و همچنین دربرگیرنده بزرگترین سد آبی کشور است.

این یک هفته بعد از ورود نیروهای مخالف مورد حمایت واشنگتن به این شهر است که در ۵۵ کیلومتری غرب رقه است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، داعش از زمان محاصره شهر با اعزام عاملان انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده به مقرهای نیروهای دموکراتیک سوریه سعی در ممانعت از پیشروی آنها داشته است. این شگردی است که داعش در تمامی جبهه‌هایی که از دست داده آن را دنبال می‌کند.

ساکنان شهر الطبقه حدود ۸۵۰ هزار تن هستند که تروریست‌ها نیز در میان آنها خود را مخفی کرده‌اند.

این در حالی است که حدود ۱۵ هزار تن روز یکشنبه به اردوگاه عین عیسی در جنوب شهر تل ابیض رسیدند، در حالی که سرنوشت ۳۰ هزار شهروند که محاصره هستند، مشخص نیست.

تسلط بر شهر الطبقه در راستای عملیات “خشم فرات” است که نیروهای کرد در نوامبر برای بیرون راندن داعش از رقه آغاز کردند.