معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: ۳۳ نفر از مخترعین این دانشگاه در بنیاد ملی نخبگان عضویت دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: ۳۳ نفر از مخترعین این دانشگاه در بنیاد ملی نخبگان عضویت دارند.
به گزارش یوپنا، کریم نجفی برزگر در خصوص اولین جشنواره ملی ایده و طرح فناورانه، ضمن ابراز خرسندی از پتانسیل های موجود دانشگاه پیام نور از ۹۰۰ ثبت اختراع و تأیید ۳۰ اختراع دانشجویان این دانشگاه توسط سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ايران خبر داد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور همچنین عضویت ۳۳ نفر از این مخترعین را در بنیاد ملی نخبگان، از دیگر افتخارات این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره ملی ایده و طرح فناورانه دانشگاه پیام نور با حضور مسئولینی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و همگی نسبت به ایده ها و طرح های فناورانه ارائه شده ابراز خشنودی کردند.
وی در ادامه افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به ارائه محصولاتی منتج شود، که در صورت تجاری سازی، می تواند در راستای رشد فناوری کشور مؤثر واقع شود و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامیده شده به اشتغال دانشجویان دانشگاه ها کمک کند.
نجفی برزگر در پایان از مسئولین دولتی خواست تا با حمایت بیشتر از ایده های دانشجویان، بیش از پیش به تقویت روحیه خودباوری جوانان کمک کنند و با بکارگیری چنین طرح هایی به سوی اقتصاد دانش بنیان و در نهایت عزت و افتخار کشور گام بردارند.
گقتنی است نخستین دوره جشنواره ملی ایده و طرح فناورانه دانشگاه پیام نور روز گذشته (۱۱ اردیبهشت ماه) با معرفی طرح های برگزیده در سازمان مرکزی این دانشگاه به کار خود پایان داد.

گفت و گو: میثم خاکپور