پرتغال ۰-۰ اتریش؛ تدوام ناکامی رونالدو و یارانش در یورو
پرتغال ۰-۰ اتریش؛ تدوام ناکامی رونالدو و یارانش در یورو

تیم ملی پرتغال در دومین دیدارش در رقابت های یورو ۲۰۱۶ مقابل اتریش به تساوی ۰-۰ رضایت داد.

به گزارش "یوپنا"، در دومین بازی تیم‌های گروه F از ساعتی پیش تیم‌های ملی اتریش و پرتغال در پاریس مقابل هم قرار گرفتند.


از ابتدای مسابقه پرتغالی‌ها هجومی‌تر از حریف ظاهر شدند و تنها بعد از گذشت ۳۸ ثانیه به نخستین کرنر مسابقه دست پیدا کردند. این کرنر نخستین موقعیت خطرناک را برای پرتغالی‌ها به وجود آورد و ضربه آنها بعد از برگشت به نوک انگشتان آلمر دوباره راهی کرنر شد. سه دقیقه بعد از شروع بازی سانتر زابیتزر روی سر هنریک فرود آمد و ضربه این مهاجم اتریشی درحالی با اختلاف اندک از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت که اولین موقعیت خطرناک را برای اتریش ثبت کرد.

در ادامه مجددا پرتغالی‌ها کنترل کار را در دست گرفتند و دقیقه ۱۲ توسط نانی باز هم اتریش را تهدید کردند اما آلمر دروازه‌اش را نجات داد. موقعیت خطرناک بعدی این تیم دقیقه ۲۲ توسط رونالدو به دست آمد اما ضربه این بازیکن با اختلافی میلی‌متری از کنار تیر دروازه اتریش به بیرون رفت. او دقیقه ۲۷ فرصت خوبی برای یک ضدحمله در اختیار داشت اما خطای بازیکن حریف او را متوقف کرد. چند دقیقه بعد نانی می توانست سرانجام قفل دروازه اتریش را باز کند اما ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد.

موقعیت بعدی اتریش در دقیقه ۴۰ به دست آمد، جاییکه آلابا روی خط محوطه جریمه پرتغال با خطا متوقف شد و خود او پشت ضربه آزاد ایستاد. اما ویرینیا در شرایطی که توپ می‌رفت تا وارد دروازه‌شان شود، آنرا برگرداند. این بهترین موقعیت اتریش در طول نیمه نخست بود که در نهایت ثمری نداشت تا نیمه نخست بدون گل مساوی به پایان برسد.

در نیمه دوم اولین فرصت به شکلی غافلگیرکننده برای اتریشی‌ها به وجود آمد اما پاتریسیو به زحمت توانست دروازه تیمش را نجات دهد. دقیقه ۴۹ رونالدو شوت سرکشی به سمت دروازه اتریش شلیک کرد اما توپش به دیواره سه نفره برخورد کرد. دقیقه ۵۳ یک ضربه آزاد برای پرتغال به دست آمد اما گریرو بی‌دقت بود و نتوانست از این فرصت استفاده‌ای بکند. یک دقیقه بعد شوت کریس رونالدو از فاصله بیست متری آلمر را به واکنشی درخشان وادار کرد و این دروازه‌بان اینبار هم توپ را با نوک انگشتانش به بیرون از چارچوب هدایت کرد.

یک دقیقه بعد باز هم ضربه سر رونالدو در مقابل المر ناکام گذاشته شد. پرتغالی‌ها مالکیت توپ و میدان را در این لحظات در اختیار داشتند. آنها دقیقه ۷۸ صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما رونالدو توپ را به تیر دروازه زد.

او دقیقه ۸۵ بالاخره توانست طلسم گل نزدن خود را بشکند و دروازه اتریش را فرو ریزد اما اینبار هم پرچم کمک داور مسابقه  به نشانه آفساید بالا رفته بود تا در نهایت هیچ یک از دو تیم به گل نرسیده باشند و در پایان بازی امتیازات بین دو تیم تقسیم شود