سیدجمشید اوشال

یکی دیگر از شعارهای دل فریب حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی توجه به اقتصاد درون نگر و تعامل با جهانیان است.  این شعار بسیار زیبا و پر محتوا و سازنده است و قطعا نظام و هر دولتی باید در جهت رسیدن به این هدف تلاش کند.

اعضای محترم ستاد ایشان که  طبیعتا در صورت پیروزی آقای رئیسی در انتخابات، اعضای دولت کار و کرامت خواهند بود غالبا همان اعضای دولت جناب آقای احمدی نژاد هستند. طبیعی است که نتیجه بگیریم نگاه عمومی و کاری این دولت نیز با این چنین افرادی، تقریبا شبیه به همان دولت آقای احمدی نژاد است.

در زمان دولت های نهم و دهم با حضور همین آقایان، متوسط واردات ایران سالانه حدود ۵۵ میلیارد دلار، متوسط صادرات ایران ۳۰ میلیارد دلار و تراز تجاری ایران منفی ۲۵ میلیارد دلار بود و این یعنی اقتصاد کشور نه برپایه اقتصاد مقاومتی که نگاه درون نگر دارد بلکه برخلاف اقتصاد مقاومتی و  بر مبنای تجارت برون نگر و تخریب کننده گشته است.

آیا جناب آقای رئیسی با این اعضای دولت که دارای سوابق تراز تجاری منفی است می خواهند وعده درون نگری و تعامل با جهانیان را اجرا کرده و در کشور اقتصاد دون نگر ایجاد کنند؟

مزید بر اطلاع، تراز تجارت خارجی کشور در سال ۱۳۹۵ که بخشی از توان اقتصادی کشور را نشان می دهد تقریبا صفر شده است یعنی اقتصاد در کشور رفته رفته به سمت و سوی دورن نگری و تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

امیدوارم این چرخ از حرکت باز نایستد.

*خلبان آزاده و جانباز دفاع مقدس