عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواست تا به جای عیب جویی در مناظره ها، که نتیجه ای جز تنش و اضطراب در جامعه ندارد، به بیان برنامه های خود را براساس انطباق آن با چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواست تا به جای عیب جویی در مناظره ها، که نتیجه ای جز تنش و اضطراب در جامعه ندارد، به بیان برنامه های خود را براساس انطباق آن با چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه بپردازند.
معصومه آقا پور علیشاهی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا در خصوص جریان عیب جویی های مداوم در جریان مناظره ها گفت: مردم به مشکلات کشور واقف هستند و این گونه عملکردها در جائی که ما می بایست برای تنویر افکار عمومی از برنامه های خود صحبت کنیم، فقط اضطراب و تشویش را در جامعه انتشار خواهد داد.
وی در ادامه از شاخص های تحلیل دولت سخن به میان آورد و آن را مبنایی برای ارزیابی عملکرد دولت قبل و برنامه ریزی آینده کاندیداهای ریاست جمهوری برای تشکیل دولت جدید عنوان کرد و افزود: این شاخص ها عبارتند از: وضعیت روابط سیاسی و بازرگانی، بازار ارز، وضعیت تورم و انحرافات برنامه اجرائی دولت از چشم انداز کشور.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تحلیل شاخص های مطرح شده که براساس آن دولت یازدهم بر سر کار آمد، گفت: در زمان انتقال دولت از دهم به یازدهم، هفتمین قطعنامه بر علیه کشور صادر شده بود و این به معنی حداقل روابط بین المللی است و از سوی دیگر تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) بین سال های ۹۲-۹۰، به یک چهارم کاهش پیدا کرده بود.
آقاپور علیشاهی در ادامه، افزایش ۲/۵ برابری قیمت ارز و تورم ۴۰ درصدی در آذرماه ۱۳۸۹ را نشان از تلاطم در بازار ارز عنوان کرد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصویب پروژه های بدون پیش بینی منابع و پیشرفت نیمه کاره آن، از جمله مسکن مهر و پرداخت یارانه بدون توجه به برنامه اجرایی را از انحرافات دولت دهم از چشم انداز کشور دانست و تصریح کرد: این تغییر مسیر از برنامه ها در حالی بود که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش پیدا کرده و این موضوع منجر به کاهش ارزش پولی کشور به میزان یک سوم شده بود.
وی با اعلام این مطلب که بین سال های ۹۲-۸۶ درآمد خانوارهای شهری و روستائی به ترتیب ۲۲ و ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده بود، افزود: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته از سوی علی طیب نیا؛ وزیر اقتصاد، در سال ۹۷ به شاخص های سال ۸۶ خواهیم رسید و این در حالی است تداوم این برنامه ها به دور از هر گونه تنش می تواند به حرکت رو به جلوی کشور منتهی شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اذعان به مشکلات موجود در کشور، از کاندیداها خواست تا به جای عیب جوئی های مکرر در مناظرات به ارزیابی وضعیت موجود و بیان برنامه ها و میزان انطباق آن براساس چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه بپردازند.

گفت و گو: میثم خاکپور