رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در این همایش بااشاره به استعداد خدادادی این منطقه در رویش گیاهان اشاره کرده و با تاکید بر این که باید این گونه ها را به سمت کاشت گیاهان مطلوب و بهره برداری بهینه سوق دهیم، اظهار امیدواری کرد نتیجه این همایش رونق کسب و کار در این منطقه باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در این همایش با اشاره به استعداد خدادادی این منطقه در رویش گیاهان اشاره کرده و با تاکید بر این که باید این گونه ها را به سمت کاشت گیاهان مطلوب و بهره برداری بهینه سوق دهیم، اظهار امیدواری کرد نتیجه این همایش رونق کسب و کار در این منطقه باشد.
به گزارش یوپنا، ظهراب اداوی؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر و دبیر اجرایی همایش نیز گفت: اهلی سازی موسیر و احداث خط تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی از اقدامات این دانشگاه در مسیر بهره گیری صحیح از شرایط جغرافیایی این منطقه است.
اداوی طبیعت مطلوب این شهرستان به خاطر ارتفاع بالا و بارش های فراوان عنوان کرد که از طرفی نیز به خاطر سرمای طولانی، موجب کم شدن فصل کاری شده و بازنگری در کشاورزی منطقه از جمله جایگزینی کشت سیب زمینی را می طلبد.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر گفت: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که کمیته علمی ۱۲۰ مقاله را مورد پذیرش قرار داد. دبیر اجرایی همایش تصریح کرد: دبیرخانه این همایش دایمی خواهد بود و بر اساس نظرات شرکت کنندگان، سال آینده نیز این همایش برگزار خواهد شد.
همچنین ناصر اسدی؛ فرماندار فریدونشهر، راهکار اقتصاد مقاومتی به عنوان نجات بخش اقتصاد کشور را بر لزوم استفاده از پتانسیل های درون کشور مبتنی دانست و وضعیت اقلیمی گیاهان دارویی را یکی از این پتانسیل ها با توجه به جغرافیایی ممتاز شهرستان برشمرد. وی لزوم برگزاری این همایش را متوجه کردن اذهان اندیشمندان، مسئولان و عموم مردم به سمت استفاده اصولی از فرصت گیاهان دارویی بیان کرد.