سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی سیاه نمایی عملکرد دولت و کلیت نظام را بدون برنده دانست و اقدامات اخیر دولت در افزایش یارانه به دهک های پائین جامعه را ناشی از به ثمر نشستن برجام در نیمه دوم سال ۹۵ عنوان کرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی سیاه نمایی عملکرد دولت و کلیت نظام را بدون برنده دانست و اقدامات اخیر دولت در افزایش یارانه به دهک های پائین جامعه را ناشی از به ثمر نشستن برجام در نیمه دوم سال ۹۵ عنوان کرد.
به گزارش یوپنا محمد علی وکیلی در سومین نشست خبری ستاد انتخاباتی دکتر روحانی که ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) برگزار شد به ارزیابی خود از مناظره سوم پرداخت و گفت: سیاه نمایی از عملکرد دولت و کلیت نظام برنده ای نداشت.
وکیلی تصریح کرد: آن چه از اخلاق به حراج گذاشته شد دستاوردی جز بی اخلاقی نداشت و تا الان رقبای ما بازنده ی اخلاق، بی برنامگی و گرفتار شعارزدگی هستند.


سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی با بیان این مطلب که منافع ملی کشور در انتخابات؛ یعنی حضور حداکثری مردم، از اولویت های ما است، افزود: دکتر روحانی و تیم ستادی ایشان با تمهیداتی که اندشیده اند بدون هیچ گونه تعصب و ترجیح در راستای رفع موانع مشارکت حداکثری ملت ایران گام برخواهند داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اعلام خبر انتشار بیانیه اخیر ستاد انتخاباتی روحانی به تشریح بخش هایی از آن پرداخت و گفت: هر مسأله ای که مشارکت مردم را کاهش دهد مقبول نیست و اصل و اساس بر حفظ شور انتخاباتی است و نباید این مهم قربانی بداخلاقی و ساختارشکنی شود.
وی افزود: آنان که به دنبال جنجال و قانون شکنی هستند بازنده این رقابت هستند و حفظ قانون و آرامش جامعه در این میان مقدم بر نتیجه آن است و بنابراین ما همه را به قانون گرایی دعوت می کنیم.
سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار یوپنا مبنی بر این که سید ابراهیم رئیسی در سخنان انتخاباتی خود بارها و بارها از این موضوع سخن به میان آورد که برای حمایت از اقشار فقیر جامعه گام در این کارزار گذارده است، ولی در مناظره دیروز اذعان داشت که دولت تدبیر و امید با افزایش یارانه ها خود به انجام این کار اهتمام ورزیده، گفت: من از ایشان تشکر می کنم که در مناظره روز گذشته نسبت به این موضوع اذعان داشتند که آن چه را که شعارش را می دهند دولت یازدهم در مقام عمل در این خصوص ظاهر شده است.


وی با بیان این مطلب که اعتراض آقای رئیسی مبنی بر این است که چرا تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: نتایج برجام از نیمه دوم سال ۹۵ خود را نشان داده است و دولت با اتکای به درآمدهای حاصل از محل برجام، به پیش بینی خدمات ویژه برای دهک های محروم جامعه در بودجه ۹۶ پرداخته است.
وکیلی در تبیین بخشی از این برنامه ها به تخصیص ۶ میلیارد دلار در راستای سرمایه گذاری مستقیم در روستاها به منظور اشتغال اشاره کرد و در خصوص نحوه تخصیص این سرمایه گذاری ها به خبرنگار ما گفت: انجام این سرمایه گذاری ها به شرط آورده یک سوم میزان سرمایه گذاری توسط روستا نشینان است، که در این صورت دولت دو برابر آن را از طریق تسهیلات بانکی با بهره بسیار پائین فراهم خواهد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از کمک دولت به اقشار محروم را فراهم کردن تسهیلات برای کسانی که تحصیلات پائین دارند و یا بیکارانی که از تحصیلات پائین برخوردار هستند عنوان کرد، که می توانند از طریق گذراندن دوره های کار آموزی رایگان ظرف ۴ ماه در یکی از رشته های دلخواه و با پرداخت حق بیمه کارفرمائی یکساله، در کارگاه های کوچک و بزرگ بکارگیری شوند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در پایان ضمن اعلام ۳/۵ برابر شدن یارانه دهک های پائین جامعه که مشمول بهزیستی و کمیته امداد هستند و همچنین عملیاتی شدن لایحه نظام جامع ایثارگران، بار دیگر یادآور شد که نتایج برجام از نیمه دوم سال ۹۵ به بار نشسته و از این پس به مرور شاهد تأثیرات آن در سفره های مردم خواهیم بود.

 

تهیه و تنظیم: میثم خاکپور