در حالی که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است که یارانه این ماه ساعت ۲۴ سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، برخی خبرگزاری ها از ارسال پیامکی مبنی بر برقراری مجدد یارانه برخی حذف شدگان از این ماه خبر دادند. سازمان هدفمندی یارانه ها اما اعلام کرد که این پیامک ها ربطی به انتخابات نداشته بلکه طبق روال هر ماه یارانه برخی از معترضان به حذف، بعد از بررسی برقرار و اطلاع رسانی شده است.

به گزارش یوپنا به نقل از خراسان، گفتنی است طی ۳ سال گذشته حدودا یارانه ۴ میلیون نفر که بی نیازی آنها از دریافت این مبلغ مشخص شده، توسط دولت حذف شد. اما دیروز خبرگزاری فارس گزارش داد که روز گذشته پیامک‌های گسترده‌ای با شماره پیامکی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر وصل مجدد یارانه نقدی آنها ارسال شده است.

برخی از این افراد در تماس با این خبرگزاری با بیان اینکه یارانه آنها علی‌رغم اعتراض بیش از یک سال قطع بوده و واریزی نداشته‌اند، اعلام کردند اما روز گذشته در پیامکی عنوان شده «یارانه شما در تاریخ ۹۶٫۲٫۲۶ به حساب شما واریز می‌گردد- سازمان هدفمندی یارانه‌ها».

در این رابطه محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با وصل مجدد یارانه افراد غیرنیازمند گفت: اگر طبق بررسی‌ها سرپرستی از یارانه حذف شد، دولت اجازه قانونی برای وصل کردن ندارد و شائبه سیاسی و انتخاباتی خواهد داشت. خبرگزاری تسنیم نیز همین خبر را تایید کرد.گفتنی است دولت طی سه سال گذشته مدام از نبود منابع و لزوم حذف یارانه ثروتمندان سخن می گفت اما از ابتدای امسال تغییر رویه داد. دولت در فروردین امسال یارانه برخی اقشار را سه برابر کرد و قرار است در اردیبهشت نیز برخی از حذف شدگان از یارانه را مجددا به جمع یارانه بگیران اضافه کند.

توضیح سازمان هدفمندی یارانه ها

اما سازمان هدفمندی یارانه ها در پاسخ به این گزارش ها اعلام کرد، طبق قانون بودجه، بعد از حذف یارانه افرادی که غیرنیازمند تشخیص داده شده اند، اعتراض سرپرستان خانوار در صورت مراجعه به سامانه yaraneh10.ir مورد رسیدگی ماهیانه توسط کارشناسان خبره وزارت کار قرار می گیرد و در هر ماه پس از بررسی و انجام امور کارشناسی لازم و در صورت تایید مستندات ارائه شده، این سرپرستان خانوار دوباره به چرخه دریافت کنندگان یارانه نقدی برگشت داده می شوند. «در اردیبهشت ماه امسال نیز مطابق روال ماه های پیش، نسبت به رسیدگی به اعتراض های سرپرستان خانوار در سامانه یاد شده اقدام و نتیجه بررسی از طریق پیامک به افراد اطلاع رسانی شد».