چند روز مانده به انتخابات برنامه‌ها و سفرهای تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

به گزارش یوپنا به نقل از خبرآنلاین، شمارش معکوس برای شروع دوازدهمین انتخابات ریست جمهوری آغاز شده و حالا کاندیداها وارد فاز جدی تری از سفرها و اظهارات انتخاباتی شده اند. مردم از اصفهان و شیراز گرفته تا لرستان و ساری و ورامین روز یکشنبه شاهد سخنرانی نامزدهایی بودند که سودای پاستور در سر دارند. هرچند نامزدهایی مانند اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی طبا مانند گذشته به برنامه های تبلیغاتی‌شان در صدا و سیما بسنده کردند و در تهران ماندند.

وعده‌های میرسلیم؛ از مقابله با ریزگردها تا گرفتن حق ایران از چینی‌ها

سیدمصطفی میرسلیم در حالی پا به اهواز گذاشت که مهمترین اظهارات انتخاباتی اش را در این شهر متمرکز بر موضوع ریزگردها کرد؛ او با بیان اینکه دولتی‌ها در ماه‌های پایانی فعالیتش عجول شدند، گفت: عملکرد دولت یازدهم در مقابله با ریزگردها بسیار ضعیف و بدون برنامه بوده است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که دولت اگر از چهار سال پیش اقدام می‌کرد شاهد چنین وضعیتی نبودیم، ادامه داد: برای حل قاطع مشکل گردوغبار نیازمند دوره ۳ یا ۴ ساله است.

او علاوه بر این پس از بازگشت از اهواز مانند رویه گذشته خود مبنی بر حضور در دانشگاه ها، این بار به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رفت و با حضور در دانشگاه در جمع دانشجویان گفت: نفت ما را گرفته اند و پولش را نمی دهند، وزارت خارجه انتظار داشتیم در مذاکره با چینی ها حقمان را بگیرد اما ظاهراً این دولت فقط بنا دارد با آمریکا مذاکره کند.

برنامه ضبط شده این کاندیدای ریاست جمهوری در گفت وگو با شبکه خبر از دیگر برنامه های امروز او بود. او در این گفت و گو در پاسخ به این سوال که اگر از میان نزدیکان، خویشاوندان یا مدیران شما درگیر فساد شوند چه برخوردی خواهید کرد، آیا با قوه قضاییه همکاری خواهید کرد یا نه، گفت: اینکه جز وظایف اصلی است که دستگاه قضایی انجام دهد مشوق آنها هم خواهیم بود نزدیکان اطرافیان فرزندان خویشاوندان ممکن است از ویژه خواری کنند حتی خود من اگر وارد مساله ای شدم دستگاه قضایی برخورد کند.

تکرار روحانی بر «آزادی»

حجت الاسلام حسن روحانی ۵ روز مانده به انتخابات تصمیم گرفت تا از صبح زود از تهران خارج شده و به لرستان سری بزند. او در ادامه سفرهای تبلیغاتی انتخابات رياست جمهوري خود در جمع مردم خرم آباد گفت: عده‌ای می‌خواهند با دادن پول چند صباحی شما را بفریبند و سپس اجناس را گران کنند. ما این را نمی‌خواهیم، جوانان ما به شغل پایدار و درآمد مکفی نیاز دارند. او خطاب به مردم این شهر گفت: من با شما مردم عهد می بندم که دولت یازدهم به شما آزادی بیشتری داد و در دولت دوازدهم دست به دست هم در برابر انحصارگرایان و اقتدارگرایان می‌ایستیم.

او بلافاصله بعد از سخنرانی در خرم آباد به اصفهان رفت و در همایش حامیانش در اصفهان در میدان نقش جهان باز هم بر رفع تحریم ها تاکید کرد و گفت: ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم، ما دیوار تحریم را فرو ریختیم، البته اگر ملت ایران اجازه دهد و رهبری فرهیخته یاری کند، با همین دکتر ظریف باقی تحریم ها هم برخواهیم داشت.

تهدید رییسی: اگر لب به سخن باز کنم معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد

ابراهیم رئیسی هم مانند چند روز گذشته از تهران خارج شد و این بار در جمع مردم گرگان خطاب به دیگر رقبای انتخاباتی اش گفت: ‌شما به خوبی می دانید که من همه مشکلات شما را می دانم و به آن آگاهم و اگر قرار باشد لب به سخن باز کنم و آن چه می دانم را بگویم معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. رییسی ادامه داد: برخی ها می گویند با آمدن خودشان دخترها و پسرها آزادی خواهند داشت اما مگر این آزادی را شما به جوانان می دهید ؟ این آزادی را خدا داده و در قانون اساسی آمده و شما اگر هنرمند باشید این قوانین را در کشور اجرا کنید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بندر ترکمن گفت: هیچ توجیهی ندارد که کارخانه ها و شهرک های صنعتی تعطیل شوند. وام سیصد میلیاردی با سود صفر داده‌اند و فرد دریافت کننده همان پول را در بانک گذاشته و پانزده میلیارد سود گرفته است.

حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی بعز از سفر به استان گلستان به ساری رفت و در جمع مردم این شهر با بیان اینکه مردم حاضرند کم خوردن و کم استفاده کردن را تحمل کنند اما هرگز تبعیص را تحمل نمی کنند؛ مردم حاضرند نگرفتن تسهیلات را تحمل کنند اما بی عدالتی و فساد را هرگز تحمل نمی کنند.

او بعد از سفر به ساری به رشت رفت  و با بیان اینکه شما می دانید به دلیل مشاغلی که تاکنون داشته ام، اطلاعاتم قابل قیاس با این آقایان نیست اما کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد، گفت: اگر در بزنگاه ها، امنیت ملی و منافع اجتماعی قربانی منافع شخصی شود، مردم در ظرفیت افراد تردید خواهند کرد. نباید منافع اجتماعی و امنیت ملی را فدای منافع خود کنیم.

قالیباف همچنان عصبانی است!

محمدباقر قالیباف سفرهای تبلیغاتی خود در روز یکشنبه را با سفر به ورامین شروع کرد. او که همچنان از حسن روحانی و دولتش با عصبانیت سخن می گوید، در جمع مردم این شهر با بیان اینکه دولتی که تجارتخانه شخصی شود و وزرایی که ده‌ها شرکت خصوصی دارند، دردی از کارگر و مستضعف می‌فهمد؟گفت: به من گفتند قالیباف تو به عرصه سیاست نیا ما با تو کاری نداریم. من گفتم ما رزمنده هستیم، نیامدیم باج بدهیم و با تهدید شما کنار برویم بلکه ایستاده‌ایم تا از منافع مردم و انقلاب و نظام دفاع کنیم. نتیجه این شد که چنین شایعاتی را درست کردند.

او همچنین در همایش بانوان در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران گفت: بانوان علاوه بر این نقش می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی و در زمینه‌های مختلف حضور پیدا کنند و ایفای نقش داشته باشند، اما متأسفانه این امروز ضعیف انجام می‌شود. وی تصریح کرد: من از گفتار بعضی دولتمردان متعجب هستم که وقتی ما در برنامه‌ها تأکید می‌کنیم که بعضی خانواده‌ها نیازمند توجه فوری هستند و نمی‌توانند صبر کنند تا درآمد کشور، رشد اقتصادی و… صورت گیرد، می‌گویند نمی‌شود!

محمدباقر قالیباف همچنین در برنامه رادیویی خود در رادیو معارف گفت: اگر قول ایجاد پنج میلیون شغل را داده ایم به این دلیل است که ریشه بسیاری از مشکلات در نداشتن شغل و بیکاری جوانان است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین به شیراز هم سفر کرد و باز هم از ایجاد ۵ میلیون شغل گفت؛ «قول دادم ۵ میلیون شغل را راه اندازی کنیم و سابقه مدیریت من نشان داد هر وعده‌ای را توانستیم انجام دهیم. قول می‌دهم. اگر این دولت ۴ ساله که هیچ فایده‌ای نداشت را تغییر دهید، تابلوی ایجاد ۵ میلیون شغل را روشن می‌کنیم.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از شیراز به اصفهان رفت و در جمع هوادارنش با انتقاد از وضعیت اقتصادی در کشور، گفت: امروز دلالان زالو صفت بیشترین منفعت را می‌برند. این مدیریت با کیست؟ قالیباف گفت: وقتی دولت‌ها و مسئولین بالا به جای داشتن دغدغه مردم به سمت تجارت و فعالیت های خود میروند، نیروی جوان و متدین و کارامد ما دچار بحران اقتصادی شده و مارا دچار بحران اجتماعی هم میکند و وقتی مجبور می‌شود کلیه خود را بفروشد، دین خود را هم می‌فروشد.

جهانگیری: گول وعده‌ها را نخورید

اسحاق جهانگیری که از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سفر استانی نداشته است. او هم از تریبون رادیو جوان با مردم سخن گفت. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بیکاری، امروز یک ابرچالش برای نظام است، گفت: باید سالی یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

جهانگیری همچنین  با حضور در همایش ستاد اقوام و مذاهب روحانی گفت: همه اقوام با هم برادر هستند و هیچ قومی بر دیگری ارجحیت ندارد،عده ای دنبال برگشتن به گذشته هستند و وعده های بی جا می دهند، نباید گول وعده آنها را خورد.

پخش دومین فیلم تبلیغاتی جهانگیری آخرین برنامه تبلیغاتی او در روز یکشنبه بود که از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.