یک منبع در دولت افغانستان گفت: فردی به نام «ارهابی» که گفته می شود برادر «حافظ سعید» رهبر پیشین این گروه تروریستی در افغانستان می باشد، جایگزین «عبدالحسیب لوگری» شده است.

به گزارش یوپنا، این منبع که خواست نام وی فاش نشود، روز سه شنبه به رسانه های افغانستان افزوده است که ارهابی که به تازگی با ۱۰۰ جنگجوی تازه نفس و سلاح های سبک و سنگین از منطقه «اروکزی ایجنسی» پاکستان وارد افغانستان شده است.

«عبدالحسیب لوگری» دومین سرکرده داعش در افغانستان، حدود سه هفته قبل در شهرستان اچین ننگرهار در حملات هوائی به هلاکت رسید و دولت افغانستان و وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند هفتم اردیبهشت کشته شدن وی را در شهرستان «اچین» استان ننگرهار تائید کردند.

گروه داعش حوزه فعالیت خود را در افغانستان که بخشی از منطقه موسوم به «خراسان» می داند، از دی ماه سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و فرماندهی این گروه را «حافظ سعید» برعهده داشت.
سعید اولین سرکرده داعش در افغانستان بود که در مردادماه سال ۱۳۹۵ در استان ننگرهار در حمله هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در این استان کشته شد.

این منبع دولتی در باره سرکرده جدید داعش در افغانستان گفت که ارهابی ۴ روز پیش از مسیر کوهستانی «تورا بورا» در شرق افغانستان که زمانی پناهگاه امن گروه القاعده بود، وارد شهرستان «اچین» شده است.

مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان های اچین، «کوت»، «نازیان» و «هسکه مینه»، استان ننگرهار محل اصلی استقرار و فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان است، اما برخی منابع گفته اند که این گروه در استان های جنوبی از جمله زابل و غزنی و استان های شمالی حضور دارند.

فرماندهان نظامی و امنیت ملی افغانستان بارها تاکید کرده اند که فعالیت های این گروه تروریستی را تحت نظر دارند و اجازه مستقر شدن آنان در استان ها را نخواهند داد.
منبع: ایرنا