سخنگوی دولت در مقابل خبری که درباره مخالفت دولت در خصوص افزایش مستمری اقشار تحت پوشش اعلام شد، واکنش نشان داد.

به گزارش یوپنا به نقل از خبرآنلاین، دیروز خبری در یکی از رسانه ها منتشر شد که دولت با افزایش مستمری اقشار تحت پوشش مخالفت کرده. امروز در نشست خبری محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت خبرنگاری درباره تیتر دیروز یکی از روزنامه ها پرسید که در آن نوشته شده بود دولت با افزایش درآمد محرومان مخالف است.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سئوال گفت: این سخن دروغ است، نه تنها دولت با افزایش یارانه خانوارهای آسیب پذیر و تحت پوشش مخالف نیست، بلکه موافق است و اقدام هم کرده. به طوری که مستمری این خانواده ها که به طور متوسط ۷۱ هزار تومان در ماه بوده به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافته. یعنی ۳.۴ برابر کرده. حتی معتقدیم عده ای شاید تحت پوشش نباشند ولی نیازمند باشند، به گونه ای عمل می کنیم که آنها تحت پوشش قرار گیرد. پس این تیترها دروغ است. برخی می گویند دولت دین ندارد و می خواهد با آموزه های غیر دینی، دین مردم را ضایع کند. بعد هم با این تیترها، دنیای مردم را نگران می کند. برخی می گویند شما طرفدار ثروتمندان هستید و یارانه آنها را قطع می کنید. همین افراد الان صحبت از چند برابر کردن یارانه ها می کنند.
دکتر نوبخت توضیح داد: عده ای موج راه انداخته بودند درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. دیوان محاسبات اعلام کرد این حرف اشتباه است. وقتی حرف یارانه را می زنید، ثروتمندان نگران نمی شوند، بلکه کسانی که زندگی شان وابسته به این یارانه است، می ترسند، بارها از این اشخاص خواسته ایم مردم آسیب‌پذیر را نگران نکنند. این روزنامه که چنین حرفی زده تکمیل آن شب نامه هایی است که می گوید دولت دارد دین جامعه را مورد هدف قرار می دهد و بچه ها را به همجنس‌گرایی تشویق می کند و روزنامه اش هم برای دنیای مردم دروغ می گوید و نگرانی ایجاد می کند. خدا به ما صبر بدهد.