پیروزی مجدد حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری جهان داشته است. نیویورک تایمز، اسوشیتدپرس، رویترز، سی ان ان و ….اظهارنظرها و تیترهای جالبی را نسبت به این رخداد مهم مطرح کرده اند.

روحانی با اختلاف زیاد دوباره در ایران انتخاب شد
حسن روحانی، روز شنبه با اکثریت آرا و مشارکت بخش زیادی از طبقات متوسط ایران، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد تا این اختیار را به او بدهند تا نسبت به توسعه آزادی های شخصی و جذب سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد بیمار ایران فعالیت خود را ادامه دهد.

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد
نتایج انتخابات نشان می دهد که رئیس جمهور وقت به طور قاطع رقیب خود؛ ابراهیم رئیسی را شکست داد تا همچنان بر سر کار بماند.
بنا بر اعلام وزیر کشور در روز شنبه، حسن روحانی با کسب ۵۷ درصد آراء مجدداً به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
انتظار می رود سیاستگذاری روحانی به سمت و سوی بازسازی اقتصاد بی رونق کشور و باز کردن گسترش تعامل با دنیا باشد.

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به نفع اصلاح طلبان پیروز شد
رئیس جمهور ایران؛ حسن روحانی، به آسانی مجدداً به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد، که این نشان از تمایل شهروندان این جامعه شیعه به تعامل مؤثر با جهان بیرون است.
روحانی در توئیتی به مردم کشورش گفت: “ملت بزرگ ایران، پیروز انتخابات شمائید؛ خاضعانه در برابر شما سر تعظیم فرود می آورم و به عهدم با شما وفادار خواهم ماند.”
وزیر کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: در انتخابات روز جمعه، روحانی، رقیب محافظه کار خود، ابراهیم رئیسی را با کسب ۵۷ درصد آراء شکست داد و برای چهار سال دیگر رئیس جمهور باقی ماند.

روحانی قاطعانه در برابر تندرو ها پیروز شد
رئیس جمهور حسن روحانی روز شنبه پس از اعلام نتیجه قطعی پیروزی خود بر رقبای تندرو، به مردم قول داد تا روابط ایران را با جهان توسعه دهد و آزادی هایی را که مردم آرزوی آن را دارند را محقق سازد.

حسن روحانی با پیروزی قاطع خود، پیروزی بزرگی را برای اصلاح طلبان به همراه آورد
رئیس جمهور ایران؛ حسن روحانی، با پشتیبانی همه جانبه، در رقابتی شدید، به طور غیر منتظره، قاطعانه پیروز انتخابات شد تا به تلاش خود برای پایان دادن به انزوای بین المللی ایران و فراهم کردن آزادی های بیشتر برای مردم را ادامه دهد.

حضور او در قدرت به معنای حمایت او از توافق هسته ای؛ به عنوان مهمترین دستاورد و جذب سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.

روحانی پس از پیروزی قاطع در انتخابات به ترامپ درباره “تحقیر و تهدید” هشدار داد
با پیروزی مقتدرانه روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، ایران گام نخست را به سوی آینده ی جدیدی برداشت، که بارقه امید نسبت به اصلاحات در کشور و آشتی و دوستی با دنیا خواهد بود.

رئیس جمهور با شکست رقیب تندرو خود، دور دوم خود را تضمین کرد
حسن روحانی؛ رئیس جمهور میانه رو ایران، پس از شکست رقیب تندروی خود، روز شنبه گفت: کشور به دنبال صلح و دوستی و پیگیری مسیر همزیستی و تعامل با دنیا است.
انتخابات روز جمعه به عنوان رفراندوم نسبت به یک شخص مذهبی (روحانی) ۷۸ ساله بود، که به دنبال فشار در راستای ایجاد آزادی های بیشتر در کشور و گسترش تعامل با دنیا است. شاید بتوان این پیروزی را تکمیل کننده موفقیت وی در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ دانست که تندروها از ابتدا با آن مخالف بودند.

 

ترجمه: میثم خاکپور