رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: خرداد ماه فصل جابه‌جایی مسکن است و پیش‌بینی می‌شود تعداد معامله‌های مسکن افزایش یابد.

علی مفید؛ حسام عقبایی در خصوص وضعیت بازار مسکن در فصل بهار گفت: چند فاکتور مثبت در بخش مسکن مشاهده می شود که نشان می دهد بخش مسکن از دوره رکود وارد فاز پیش رونقی شده است. همین وضعیت هم با افزایش حجم معامله ها همراه شده است.

وی افزود: قیمت ها در بخش مسکن شرایط با ثباتی پیدا کرده است و از ابتدای سال افزایش قیمت هم رخ نداده است. البته با وجود اینکه سال ۹۶ برای بخش مسکن خوب آغاز شده است، اما با خروج کامل از رکود فاصله دارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه برگزاری انتخابات و فصل جابه جایی مسکن، دو عاملی است که می‌توان پیش بینی کرد، خردادماه افزایش حجم معامله ها را شاهد باشیم، تصریح کرد: شرایط در بخش مسکن به نحوی نیست که افزایش معامله ها باعث افزایش قیمت بشود.
عقبایی در خصوص اجاره مسکن، اعلام کرد: در سال های اخیر تعداد معامله های خرید و فروش مسکن کاهش داشت. اما در بخش اجاره شرایط به گونه ای دیگر پیش رفت، به طوری که اجاره ها با افزایش قیمت همراه بود. همین موضوع هم نشان می داد وضعیت بخش اجاره با شرایط رکودی سازگاری ندارد.
وی ادامه داد: نگاه مالکان خانه به اجاره جنبه درآمدی داشت، حتی برخی اجاره بهای ملک خود را با سود بانکی محاسبه می کردند. این وضعیت در بخش مسکن باعث شده اجاره ها در این چند سال به شدت افزایش پیدا کند. بنابراین به نظر نمی رسد با افزایش تعداد معامله ها در خرداد و ماه های آینده اجاره مسکن افزایش داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین