مرتضی بهشتی

در کمال ناباوری از طریق رسانه ها فیلم گفتگوی نامزد شکست خورده انتخابات ۹۶ را دیدم که با ذکر مقدمه ای می گوید من : یقین دارم آقای روحانی از خود امام رضا سیلی خواهد خورد!!!

افسوس تمام جانم را گرفت وبا دلی شکسته خواستم که امام مهربانی ها رئیسی را ببخشد زیرا تصور نمی‌کردم کسی به یقین برسد ضامن آهو به فردی سیلی بزند . امام ( ع ) که همه وجودش مهراست و محبت او به همه ، زبان زد خاص و عام است و نگارگران و خطاطان و سخنوران و نویسندگان در طول تاریخ برای بیان محبت و مهربانی و مروت و صفا سیمای امام مهرافشان را مثال می زنند ولی امروز فردی به جای اینکه شکست خویش را در مطالبات مردم ایران جستجو کند رقیبش را حواله به سیلی امام رضا می دهد .

مشکل اینجاست که ایشان واقعا باور کرده است متولی حرم آن قبلگه عشق است و از همین جهت حس نزدیکتری به آن تندیس دوستی ها و زیبایی ها می کند غافل از اینکه خاندان رسالت با کسی ارتباط خطی و اتوبوسی ندارند بلکه رفیق دل های اهل دل می باشند و رمز جاودانگی اشان باز بودن آغوش سراسر محبتشان می باشد و به هیچ کسی هم سیلی نمی زنند .

ای ضامن آهو رئیسی را ببخش و دل و جان او را به امامت مهرافشانت آشنا کن تا بداند او متولی سنگ و طلا و چوب های حرم است اما هنوز هزاران فرسنگ با منش و باطن و مقام وکمال صفای تو فاصله دارد . واز تو می خواهم وجودش را با نور حقیقتت همراه کنی تا بتواند تو را بشناسد و اگر احساس کرد صلاحیت تولیت بر سنگ و بنای مشهد و آرامگاه تو را ندارد جرآت استعفا ء را به او بده تا بیش از این گرفتار خسران دنیوی و اخروی نشود. امام رضا دوست دارم، ضمانتم کن .

دکترمرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر