اسپانیا ۱-۲ کرواسی، اولین شگفتی جام/
اسپانیا ۱-۲ کرواسی، اولین شگفتی جام/

دیدار تیم های کرواسی و اسپانیا با نتیجه ۲-۱ به سود کرواسی خاتمه یافت تا کروات ها با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به یک هشتم صعود کنند. اسپانیا هم با از دست دادن صدر، مسیرش در ادامه یورو را دشوار کرد.

به گزارش "یوپنا"، اسپانیا پس از دو برد متوالی برابر چک و ترکیه، صعودش را قطعی کرده بود و برای مسجل کردن اولی خود در گروه، تنها نیاز به یک تساوی مقابل کرواسی داشت. کروات ها نیز از دو بازی قبلی خود ۴ امتیاز داشتند و با یک تساوی به عنوان تیم دوم گروه، راهی یک هشتم یورو می شدند.

اسپانیا بازی را مطابق انتظار بهتر آغاز کرد و خیلی زود کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت. پس از یکی دو حمله نه چندان جدی، اسپانیایی ها دقیقه ۷ به گل رسیدند. پاس عمقی عالی داوید سیلوا به فابرگاس رسید و او در مصاف تک به تک با دروازه بان، توپ را به موراتا در دهانه دروازه رساند تا این مهاجم جوان، سومین گلش در یورو را به ثمر برساند. موراتا در بازی قبلی دو گل نیز به ترکیه زده بود.

کرواسی پس از پذیرفتن این گل جلو کشید و دقیقه ۱۲ به می توانست به گل تساوی دست یابد. روی اشتباه دخیا و با دخالت کالینیچ، راکیتیچ بیرون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه چیپ، کرواسی را تا آستانه زدن گل تساوی هم پیش برد اما توپ با بدشانسی او به تیر برخورد کرد و روی خط فرود آمد.

بازی تا دقیقه ۴۳ با برتری ۱-۰ اسپانیا در جریان بود و کرواسی تنها چشم به ضد حملات داشت. کروات ها سرانجام توانستند روی یکی از همین ضد حملات به گل تساوی دست یابند.

پریشیچ بیرون محوطه جریمه اسپانیا در سمت چپ زمین با یک سر توپ عالی، باعث شد خوان فران فریب بخورد و سپس با یک سانتر دقیق، کالینیچ را در موقعیت گل قرار داد. مهاجم فیورنتینا نیز با یک ضربه فنی و دقیق توپ را دور از دستان دخیا به تور رساند تا نیمه اول با وجود میدان داری اسپانیا و فرصت های بیشتر این تیم، ۱-۱ به تساوی برسد.

نیمه دوم اسپانیا تسلط بیشتری روی بازی پیدا کرد؛ با این حال حملات کرواسی زهردارتر نشان می داد. بر خلاف نیمه اول این کرواسی بود که اولین موقعیت گل را خلق کرد و دو بار توسط پیاکا و یدوای تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت اما دخالت به موقع دخیا مانع از این امر شد؛ ضمن اینکه ضربه قیچی برگردان پیاکا نیز با اختلاف اندکی راهی اوت شد.

اسپانیا دقیقه ۶۰ به این دو حمله واکنش نشان داد و روی یک ضربه کرنر با ضربه سر راموس می توانست به گل برتری برسد اما توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

۱۰ دقیقه بعد اسپانیا به یک پنالتی مشکوک دست یافت. خطای ورسالیکو روی سیلوا را داور بازی پنالتی تشخیص داد اما راموس این ضربه را همان جایی زد که دروازه بان کرواسی حضور داشت تا نتیجه بازی ۱-۱ بماند. بازیکنان کرواسی چند دقیقه قبل از پنالتی اسپانیا معتقد بودند که راموس روی پیاکا مرتکب پنالتی شده اما تصاویر آهسته نشان می دادند که تصمیم داور به ادامه بازی صحیح بوده است.

بازی به دقیقه ۸۷ رسیده بود که کرواسی به گل برتری رسید. حمله ناقص اسپانیا و ضربه نافرجام آدوریس باعث ضد حمله ای سریع برای کروات ها شد. ضد حمله را سرنا شروع کرد و توپ به کالینیچ بیرون محوطه جریمه اسپانیا رسید. او هم پریشیچ را در سمت چپ صاحب موقعیتی عالی کرد تا شوت محکم مهاجم اینتر به تور دروازه اسپانیا بنشیند.

در ادامه بازی حملات اسپانیایی ها برای زدن گل تساوی نتیجه ای نداشت تا کرواسی با این برد شیرین ۷ امتیازی شده و به صدر جدول صعود کند. لاروخا نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.