همچنین در همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی که با حضور دکتر فرجی دانا و عارف برگزار شد حضور پیام نوری ها بیش از سایرین به چشم می آمد و اعضای علمی دانشگاه پیام نور در این همایش حضور پر رنگی داشتند به طوری که سه ردیف اول تقریبا همه پیام نوری بودند.

گروه دانشگاه – عوامل مختلفی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری دخیل بود که یکی از مهمترین آنها تاثیرات محیط دانشگاهی بر فضای انتخاباتی است.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، آمار قابل توجه قشر دانشجو و دانشگاهی در کشور و تاثیر آنها بر جامعه پیرامون خود قطعا عامل تعیین کننده در هر انتخاباتی است.

از این رو دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور که بالغ بر ۷۰۰ هزار دانشجو دارد نیز با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، تاکید و تبلیغ برای حضور حداکثری و افزایش مشارکت در انتخابات را در اولویت قرار داد و توانست در زمینه جلب مشارکت پیشرو باشد.

کرسی های آزاداندیشی با موضوع انتخابات نیز از دیگر برنامه های برگزار شده در دانشگاههای پیام نور اقصی نقاط کشور بود که این موضوع نیز از برنامه های اثرگذار در میان دانشجویان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب بود.

حمایت پیام نوری ها از دکتر روحانی

اما از سوی دیگر اعضای علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور به نوبه خود نقش مهمی هم در انتخابات و برگزاری آن و هم در پیروزی دکتر روحانی ایفا کردند.

بیش از ۱۷۰۰ تشکل (کانون) دانشجویی دانشگاه پیام نور طی بیانیه ای حمایت خود را از دکتر حسن روحانی اعلام کردند. در بیانیه مشترک اعضای این ۱۷۰۰ تشکل کانون فرهنگی و انجمن علمی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور به سبب آنچه “تحولات امیدآفرین در دانشگاه پیام نور” طی دولت یازدهم خوانده شده، اعضای این تشکل های دانشجویی حمایت خود را از دکتر حسن روحانی اعلام کرده اند.

همچنین جمع کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور طی بیانه ای ضمن دعوت مردم به مشارکت در انتخابات از “دکتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری” حمایت کردند.

حضور قابل توجه پیام نوری ها در ستاد دکتر روحانی

از طرفی با نگاهی به ترکیب اعضا و فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به خوبی مشاهد می کنیم که اعضای علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور نقش مهمی در تشکیلات ستادی وی داشته اند.

در جلسات مختلف ستاد دکتر روحانی همواره تعدادی قابل تاملی از اعضای علمی پیام نور حضور داشته اند و بعضا جز عناصر کلیدی ستادهای مختلف وی بوده اند و مسئولیت هایی نیز در بخش های مختلف ستاد دکتر روحانی داشته اند.

همچنین در همایش دانشگاهیان حامی دکتر روحانی که با حضور دکتر فرجی دانا و عارف برگزار شد حضور پیام نوری ها بیش از سایرین به چشم می آمد و اعضای علمی دانشگاه پیام نور در این همایش حضور پر رنگی داشتند به طوری که سه ردیف اول تقریبا همه پیام نوری بودند.

بر اساس این گزارش، می توان حضور موثر و پر رنگ پیام نوری ها در ستادهای مختلف دکتر روحانی را تقدیری از آنچه در چهارسال گذشته برای پیام نور اتفاق افتاد و امید به توجه بیشتر به پتانسیل ها و ظرفیت های این دانشگاه بزرگ قلمداد کرد.