باید بر مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای متمرکز شویم/ اختصاص بودجه جهت مقابله با ریزگردها
باید بر مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای متمرکز شویم/ اختصاص بودجه جهت مقابله با ریزگردها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که ۱۰ درصد آلودگی ناشی از ریزگردها مربوط به شرایط آب و هوایی کشور است، از اختصاص بودجه جهت مقابله با ریزگردها خبر داد.

محمد بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا، با بیان این که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باید برخی برنامه های قدیمی را اصلاح کند، اظهار داشت: باید برنامه های جدیدی متناسب با شرایط و اوضاع آموزش کشور در جهت بهبود و توسعه آموزش تدوین کنیم.

وی درباره اقدامات مجلس برای ریزگردهایی که در کشور به ویژه استان های غرب کشور موجب آلودگی هوا و ایجاد مشکلاتی در زندگی شهروندان این استان ها شده است، تصریح کرد: با توجه به پی گیری هایی که در سطح ملی و بین المللی انجام دادیم و آماری که در مورد این ریزگردها کسب کردیم، ۱۰ درصد این آلودگی مربوط به داخل و شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس ادامه داد: رایزنی هایی در این مورد انجام گرفته و اقدامات نسبتا موثری در این زمینه توسط مسئولان ذی ربط در حال پی گیری است که خدا را شکر نتیجه خوبی داشته و ما در حال تهیه امکانات و اختصاص بودجه جهت مقابله با این ریزگردها هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ۹۰ درصد عوامل ایجاد این ریزگردها مربوط به کشورهای همسایه است. به همین منظور پی گیری هایی در این خصوص انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، اظهار داشت: برای اظهار نظر در این رابطه هنوز فرصت داریم. اکنون باید   ذهن خود را بر مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای متمرکز کرده تا اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهبود یابد. با توجه به اعلام حضور برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تمام سعی خود را برای حمایت از دولت فعلی خواهیم کرد.

وی با بیان اهمیت رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، خاطر نشان کرد: حق مردم است که از اتفاقات پیش آمده و اوضاع مملکت مطلع شوند و رسانه ها به عنوان رابط  میان مردم و مسئولان باید در درج اخبار صداقت و سخت کوشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

گفت و گو: یاسر صدر

انتهای پیام