ایسنا نوشت: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد داوطلبان ارشد نسبت به مشاهده کارنامه اولیه خود اقدام کردند،گفت:داوطلبان از فردا ۲۱ تا پنجشنبه ۲۵ خردادماه جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب گفت: تیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه مذکور از ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۱۵ خرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: آن دسته از داوطلبانی که براساس مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی هستند، ضرورت دارد براساس اطلاعیه‌ای که به همراه نتایج آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت نسبت به انتخاب ۱۰۰ حداکثر کدرشته‌محل از میان کدرشته‌محل‌های امتحانی مجاز اقدام و از فردا یکشنبه ۲۱ خرداد ۹۶ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ خرداد برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعاتی نظیر شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم برای داوطلب صادر می‌شود نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه اقدام نمایند.

به گفته وی، پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت در غیر این صورت انتخاب رشته آنها تکمیل نشده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر زن و مابقی مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۰۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۰ هزار و ۵۲۵ نفر در کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۸۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته وی، تا ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۰ خرداد جاری تعداد ۶۵۶ هزار و ۶۳ داوطلب نسبت به دریافت و مشاهده کارنامه اولیه خود اقدام کردند.