کاربران شبکه های اجتماعی، روزنامه نگار عربستانی را که گفته بود: قطری ها در سازگار شدن با غذاهای ایرانی و ترکیه ای به مشکل خواهند خورد را به باد تمسخر گرفتند.

کاربران شبکه های اجتماعی، روزنامه نگار عربستانی را که گفته بود: قطری ها در سازگار شدن با غذاهای ایرانی و ترکیه ای به مشکل خواهند خورد را به باد تمسخر گرفتند.

به گزارش یوپنا به نقل از الجزیره، کاربران توئیتر در خاورمیانه سردبیر روزنامه عربستانی را پس از اظهاراتش مبنی بر این که قطری ها در عادت کردن به غذاهای ایرانی و ترکیه ای به مشکل خواهند خورد، مورد تمسخر قرار دادند.
جمبل الضیابی؛ سردبیر روزنامه عکاظ در جریان مصاحبه ای با شبکه عربستانی العربیه گفت: قطری ها بالاخره تسلیم مطالبات همسایگان خود خواهند شد، چون معده قطری ها نمی تواند به محصولات غذایی ایرانی و ترکیه ای عادت کند.
در بزرگ ترین بحران خاورمیانه در سال های اخیر؛ عربستان سعودی، امارات و بحرین کلیه روابط خود با قطر را قطع و کلیه راه های زمینی، دریایی و هوایی خود را بر روی این کشور به اتهام حمایت از تروریسم بستند.
با توجه به این که تا پیش از این بحران بیشتر مایحتاج غذایی این کشور از عربستان و امارات تأمین می شده، نگرانی ها نسبت به بروز بحران غذا در قطر افزایش یافته است.
در جریان ۲۴ ساعت پس از اعمال این ممنوعیت ها، ایران و ترکیه به منظور از بین بردن هر گونه کمبود غذایی در این کشور در ماه مبارک رمضان، چندین هواپیمای باری حامل محصولات لبنی، غذائی و میوه و سبزیجات را به قطر ارسال کردند.
صدها کاربر شبکه های اجتماعی در توئیتر با هشتک عربی #معده قطری به مسخره کردن اظهارنظر الضیابی پرداختند.

برخی از این واکنش ها بدین شرح است:

Nouf almannai joked: “Turkish milk is poisoning your stomach.*

@AlArabiya : turkish milk is poisoning your stomach
: #المعده_القطريه pic.twitter.com/BpoONR7cxG

— AH (@alhnoufalmannai) June 12, 2017

Twitter user @Shwa5i_87 joked: “Qataris be like.”*

#المعده_القطريه

Qataries be like pic.twitter.com/0hg6FKSTo0*

— شيخة The قطرية (@Shwa5i_87) June 12, 2017

Mohammed Makki said: “I want to laugh, but the Turkish suhoor I had last night is giving my spoiled sensitive Qatar stomach groans.”*

I want to laugh, but the Turkish suhoor I had last night is giving my spoiled sensitive Qatar stomach groans

— Mohammed Makki (@Makks) June 12, 2017

Shaikha Qatariya wrote on Twitter: “This is my situation after drinking Turkish milk”*

وضعي بعد ماشربت الحليب التركي #المعدة_القطرية pic.twitter.com/yO1EmKT06X

— شيخة القطرية 🇶🇦❤️ (@burshaid) June 12, 2017

“Here is the solution: Turkish soda/sparkling water is great for stomach issues.”*

Here is the solution: Turkish soda/sparkling water is great for stomach issues 😏 #المعده_القطريه 🇹🇷🇹🇷 pic.twitter.com/ZYMe0ABWbr

— Sümeyye (@Naleena_) June 12, 2017

به دنبال اعمال تحریم ها بر ضد قطر، امارات و بحرین هر گونه همدردی با قطری ها در شبکه های اجتماعی را از مصادیق مجرمانه برشمرده و مجازات تا ۱۵ سال زندان را برای آن وضع کرده است.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور