گفتنی است؛ سال گذشته کنگره باشکوه ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

گروه فرهنگی – یک هفته پیش و در روز ۱۷ خرداد، تروریست های داعش در حمله ای کور به حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، تعدادی از هموطنان بی گناه را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، پس از این حمله ناجوانمردانه که به شهادت ۱۷ نفر و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر منجر شد، هر ۵ مهاجم به هلاکت رسیدند و ۴۱ نفر از افراد مرتبط با داعش دستگیر شدند.

در میان شهدای این حادثه تروریستی دو شهید دانش آموخته دانشگاه پیام نور بودند تا دانشگاه پیام نور در این زمینه هم صاحب افتخار باشد.

شهید علی جواد زارع و شهیده هانیه اکبریان دو دانش آموخته دانشگاه پیام نور بودند که در حادثه کور تروریستی ۱۷ خرداد به شهادت رسیدند.

شهید علی جواد زارع سال ۱۳۴۲ در روستای دهگلان از توابع اسدآباد دیده به جهان گشود و در جنگ تحمیلی در سال های ۶۳ و ۶۴ در چندعملیات حضور داشت و از چندین ناحیه مجروح شد.

وی از کارکنان مجلس شورای اسلامی و مسوول دفتر نماینده شاهین شهر اصفهان بود که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی مورد حمله کوردلان تکفیری قرار گرفت و به شهادت رسید و روز شنبه در زادگاهش اسدآباد تشییع و به خاک سپرده شد.

(تصاویر تشییع شهید علی جواد زارع)

شهیده هانیه اکبریانی بانوی ۳۷ ساله از نیروهای حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی بود که هفدهم خرداد ماه برای ملاقات با نمایندگان و پیگیری مطالبات سواداموزان به مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بود و به دست تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسید. پیکر ایشان نیز روز بیستم خرداد در شهرستان دلفان تشییع و به خاک سپرده شد.

(تصاویر تشییع شهیده هانیه اکبریانی)

در پی این حادثه رئیس دانشگاه پیام نور طی پیامی ضمن محکوم کردن این حملات کوکورانه، شهادت هموطنان را تسلیت گفت و بر همدلی در دفاع از آرمان‌های انقلاب تاکید کرد.

در بخشی از پیام دکتر رستمی ابوسعیدی که ساعاتی پس از حادثه منتشر شد، آمده بود: ” جمهوری اسلامی ایران همیشه پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده و این بار کوردلان با هدف قرار دادن امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی سعی بر برهم زدن نظم عمومی داشتند که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی با پاسخ قاطعی روبرو شده و همگان دریافتند که ایران اقتدار اش را با هیچ چیز معامله نخواهد کرد و امنیت و آزادی در سراسر کشور عزیزمان همیشه مستدام خواهد بود.”

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در همه عرصه های ایثار و شهادت صاحب افتخار است.

گفتنی است؛ سال گذشته کنگره باشکوه ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.