بنده به عنوان مدرس در این دانشگاه شاهد بوده ام که بسیاری از دانشجویان با کمترین هزینه مشغول به تحصیل هستند وطرح سوالات در این دانشگاه به صورت متمرکزبوده و بدون هیچ تخلفی اقدام به تصحیح نموده اند و در واقع شبیه به سازمان سنجش عمل کرده است.

گروه دانشگاه – باز هم ماجرای شتاب زده تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماجرای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفت و به اعضای شورای گسترش اعلام شد اما با تدبیر برخی مسئولان وزارت علوم این طرح ناپخته از دستور کار خارج شد.

حالا و پس از انتخابات مجددا این طرح در دستور کار قرار گرفت و با واکنش شدید اعضای علمی دانشگاه پیام نور قرار گرفت و در اعتراض به این موضوع دیروز تجمع اعتراضی صورت گرفت.

برخی نمایندگان مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار یوپنا نگرانی خود را نسبت به طرح مجدد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور ابراز کردند.

نماینده بویراحمد: لازم است دانشگاه پیام نور توسعه پیدا کند

غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن به خبرنگار ما گفت: نقش دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش عالی خصوصا در مناطق محروم بی بدیل است و این دانشگاه توانسته بار بزرگی را در عرصه آموزش عالی به دوش بکشد.

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که پیام نور ملزومات قانونی و دستورالعمل های وزارت علوم را رعایت کرده و با توجه به نیاز کشور به این دانشگاه لازم است که این دانشگاه توسعه پیدا کند.

زارعی تصریح کرد، امیدوراریم بجایی برسیم که اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند از چه دانشگاه و سیستم آموزشی استفاده کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:این اقدام وزارت علوم بایستی در چارچوب خاص و با برنامه باشد چرا که پیام نور از ارکان قوی آموزشی کشور است.

محمد بیرانوندی در گفتگو با خبرنگار یوپنا با اشاره به تغییر اساسنامه پیام نور گفت: این اقدام وزارت علوم بایستی در چارچوب خاص و با برنامه باشد چرا که پیام نور از ارکان قوی آموزشی کشور است و سهم عمده ای در آموزش کشور و اقشار مختلف دارد، لذا نادیده گرفتن پیام نور کار درستی نیست.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بایستی در یک نشست دو جانبه مراحل تغییر اساسنامه مطرح شود و پیش از نشست، دو طرف مراتب را به کمیسیون ارائه دهند و از کارشناسان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور دعوت به عمل آید تا با یک برنامه ریزی منظم و مرتب و به دور از ایجاد محدودیت و غرض ورزی تصمیم درست اتخاذ شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد: نبایستی که سازماندهی همراه با تضعیف باشد، بلکه با هدف بهینه سازی برای همه صورت گیرد.

دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مردمی است و مقبولیت عمومی دارد

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری یوپنا با اشاره به تغییر اساسنامه پیام نور گفت: تغییر اساسنامه باید در پیشبرد اهداف دانشگاه پیام نور باشد نه در محدود کردن این دانشگاه، که سهم بسزایی در اوضاع علمی جامعه دارد و نبایستی به گونه ای باشد که به این دانشگاه مردمی لطمه و آسیبی وارد شود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مقبولیت عمومی دارد و در واقع به دور از هر گونه حاشیه سیاسی به کار خود ادامه داده و جزء معدود دانشگاه هایی است که در دورترین مناطق کشور واحد دانشگاهی ایجاد کرده و با توجه به سیستم آموزش از راه دور و آموزش مجازی که از روش های به روز می باشد خدمات گسترده ای به نظام آموزشی کشور نموده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس خاطر نشان کرد: پیام نور از دانشگاه های موفق کشور است که مقبولیت مردمی برای خانواده ها به ارمغان آورده و یک دانشگاه مردمی با کمترین هزینه هاست لذا بایستی در رفع مشکلات پیام نور که به دلیل کم شدن دانشجو پیش آمده و ممکن است به تعطیلی برخی واحدها بیانجامد اقدامات مطلوب و درستی به عمل آید.

فلاحتی در پایان یادآور شد: بنده به عنوان مدرس در این دانشگاه شاهد بوده ام که بسیاری از دانشجویان با کمترین هزینه مشغول به تحصیل هستند وطرح سوالات در این دانشگاه به صورت متمرکزبوده و بدون هیچ تخلفی اقدام به تصحیح نموده اند و در واقع شبیه به سازمان سنجش عمل کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس: فلسفه وجودی دانشگاه پیام نور جلوگیری از کوچ های بی رویه به شهرها برای دستیابی به دانش بوده

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که اعمال تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور از سوی شورای گسترش این وزارتخانه فلسفه وجودی آن را زیر سؤال ببرد امری ناپسند است.
مسعود رضائی در گفتگو با یوپنا گفت:  دانشگاه پیام نور یکی از  دانشگاه های ریشه دار کشور است و مهمترین کارکرد آن را انتقال آموزش از مناطق متمرکز به غیرمتمرکز عنوان کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این مطلب که غیر متمرکز بودن این دانشگاه از کیفیت آموزشی آن کم نکرده و بعضاً در مواقعی نیز از لحاظ کیفی نسبت به دانشگاه های متمرکز جایگاه برتری داشته است، افزود: مهم ترین فلسفه وجودی دانشگاه پیام نور جلوگیری از کوچ های بی رویه به شهرها برای دستیابی به دانش بوده است.

رضائی همچنین در خصوص در دستور کار قرار گرفتن ایجاد تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور از سوی شورای گسترش وزارت علوم نیز گفت: در صورتی که فلسفه وجودی این دانشگاه در اعمال این تغییرات زیر سؤال برود، امری ناپسند است.