پایگاه خبری «واشنگتن پست» در گزارشی ضمن اشاره به اقدام اخیر سنا مبنی بر افزودن تحریم‌های روسیه به طرح تحریمی ایران نوشت که این اقدام نشانه این است که سنا و کنگره در برابر اقدامات ترامپ عکس‌العمل نشان داده و آنها را به دقت زیر نظر دارند.

به گزارش یوپنا به نقل از میزان، پایگاه خبری «واشنگتن پست» در گزارشی ضمن اشاره به اقدام اخیر سنا مبنی بر افزودن تحریم‌های روسیه به طرح تحریمی ایران نوشت که این اقدام نشانه این است که سنا و کنگره در برابر اقدامات ترامپ عکس‌العمل نشان داده و آنها را به دقت زیر نظر دارند.

واشنگتن پست افزود: به ندرت اتفاق می‌افتد که کنگره در سیاست خارجی به طور مستقیم دخالت کند اما در مواردی که طی هفته‌های اخیر پیش آمده است سنا و کنگره به طور مستقیم وارد عمل شدند و پاسخی آشکار به اقدامات نامنظم ترامپ به نمایش گذاشتند.

این پایگاه خبری افزود: هفته گذشته تحریم‌های روسیه را به طرح تحریمی ایران افزوده و این طرح را با ۹۸ رأی مثبت به تصویب رساند، در حالی که ترامپ به طور گسترده تمایل به بهبود روابط با کرملین داشته و طی هفته‌های اخیر نیز در کاخ سفید با سفیر و وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده اما اقدام مجلس سنا در تحریم روسیه نشان دهنده این است که سنا با هوشیاری تمام اقدامات ترامپ را در نظر گرفته و به اتهام حمایت از دولت سوریه و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده و علاوه بر این بندی را به این طرح افزوده که بر اساس آن ترامپ بدون تأیید کنگره قادر به لغو تحریم‌های روسیه نخواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: اقدام دیگری که نشان دهنده توبیخ ترامپ از سوی سناست مربوط به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است؛ ترامپ روز ۲۵ می در نشست اعضای این پیمان جمله‌ای را که نشان دهنده تعهد آمریکا به ماده ۵ این پیمان بوده و بیان می‌کند که حمله به یکی از اعضای این پیمان به منزله حمله به تمامی اعضا است.

این پایگاه آمریکایی در بخش دیگری نوشت: این اقدام ترامپ بسیار خطرناک بوده و می‌تواند به تشدید تنش‌ها میان آمریکا و اعضای این پیمان منتهی شود اما سنا با تصویب طرحی که با ۱۰۰ رأی مثبت تصویب شد اعلام کرد که آمریکا به این تعهد خود پایبند است.