روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری خود از کاهش آسیب های اجتماعی در سال ۹۵ خبر داد.

گروه اجتماعی – روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری خود از کاهش آسیب های اجتماعی در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، دکتر محمدباقر نوبخت در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در سال ۹۵ با اشاره به جلسه بررسی آسیب های اجتماعی گفت: با بررسی های صورت گرفته در حوزه خشونت شاخص های سال گذشته نسبت به سال ۹۴، در بخش قتل هفت درصد و در بخش نزاع و درگیری، ۱۵درصد کاهش داشته است.

نوبخت افزود: در بخش مسائل اخلاقی و مزاحمت برای نوامیس ۲۲ درصد، تجاوز به عنف ۱۷ درصد و سرقت هم سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان برای مسائل آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد که آثار آن نیز در شاخص ها مشهود است.

به گزارش «یوپنا»، موضوع آسیب های اجتماعی و رشد بحرانی بسیاری از معضلات اجتماعی در دهه گذشته، آنچنان مهم و نگران کننده بوده است که حالا از کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یک دستاورد مهم دولت یاد شود.

اما رسیدن به این مهم قطعا ثمره اقدامات سازمان بهزیستی در این زمینه است که در راس آنها می توان به احیا و گسترش اورژانس های اجتماعی در دوره ریاست دکتر محسنی بندپی و همچنین اجرای طرح های متعدد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

بهمن ماه سال ۹۴ انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفته بود: “سیر نزولی آسیب های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد.” و اکنون وعده وی به ثمر نشسته است.