نخستین مرکز اجتماع درمان مدار ویژه مردان (TC) در استان البرز با هدف درمان معتادان در ساوجبلاغ گشایش یافت.

نخستین مرکز اجتماع درمان مدار ویژه مردان (TC) در استان البرز با هدف درمان معتادان در ساوجبلاغ گشایش یافت.
به گزارش یوپنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز روز یکشنبه گفت: ارائه درمان غیر دارویی شامل خدمات آموزشی ، ورزشی ، رفتار درمانی از جمله اقدامات موثر از سوی این مرکز است .
داریوش بیات نژآد افزود: معتادان سم زدایی شده در مراکز درمانی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، نداشتن بیماری جسمی شدید، داشتن حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۵۰ سال سن، اعتقاد به یکی از ادیان الهی از شرط های پذیرش دراین مرکز به شمارمی رود.
وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به مواد دچار یک سلسله اختلالات روانی می­ شوند که زمینه ­ای برای ارتکاب انواع جرائم فراهم می­ آورد.
بیات نژاد گفت: شناخت و درمان خصوصیات روانی و شخصیتی معتادان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نیازمند کار جدی محققان در این زمینه می­باشد که دراین نوع مراکز مورد توجه قرار می گیرد .
وی اضافه کرد: برخی از تحقیقات نشان داده­است که اعتیاد برخی از افراد معتاد در نتیجه عدم یادگیری مهارت­های زندگی اجتماعی و ضعف­های شخصیتی است که در مراکز مذکور تلاش می شود گام های موثری را در جهت بازگشت سالم این افراد به جامعه بردارند.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: همچنین برخی از سوءمصرف کنندگان مواد که برای درمان به اجتماع (TC) می­آیند، علاوه بر اعتیاد با فقدان محیط حمایت کننده مواجه می شوند که مانع تغییرات مثبت در سبک زندگی آنها می­شود.
وی افزود: در مراکز اجتماع درمان مدار اولین گام برای تغییر، پیوستن به اجتماع و دنیای بیرون است.
پرهیز از مواد، اجتماعی شدن، پذیرش مسؤولیت­های اجتماعی همراه با آموزش حرفه­ای است ./ ایرنا