معاون آموزشی وزارت علوم، از دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های خوب و ارزشی کشور یاد کرد و اظهار داشت: مأموریت اصلی این دانشگاه بر آموزش های نيمه حضوری و غیرحضوری است و تا زمانی که در همین مدار و ریل قرار بگیرد، قطعاً مورد حمایت وزارت علوم است.

معاون آموزشی وزارت علوم، از دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های خوب و ارزشی کشور یاد کرد و اظهار داشت: مأموریت اصلی این دانشگاه بر آموزش های نيمه حضوری و غیرحضوری است و تا زمانی که در همین مدار و ریل قرار بگیرد، قطعاً مورد حمایت وزارت علوم است.
به گزارش یوپنا، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت های اخیر رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تشکیل کمیته سه نفره و حل مسائل مربوط به رشته محل های این دانشگاه گفت: بحث تشکیل کمیته ارزیابی، مربوط به سال ۱۳۶۷ می باشد، که بر اساس آنچه که در نص صریح قانون به آن اشاره شده می بایست با حضور هر سه نماینده تشکیل جلسه می داده، که بنده حضور نماینده وزارت علوم را در این جلسه تکذیب می کنم.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: لازم به ذکر است که اساساً تشکیل این کمیته سه نفره مربوط به سال ۶۷ بوده و پس از آن چندین قانون مطرح شده که مهم ترین آن مربوط به سال ۱۳۹۴ است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و بر اساس آن قانون نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو، تکلیف را برای وزارتین علوم و بهداشت مشخص کرده است.
وی در ادامه در توضیح این قانون اظهار داشت: مرجع تصمیم گیری اعلام نهائی نتایج، سازمان سنجش و آموزش کشور و از سوی دیگر مرجع تصمیم گیری و انطباق ضوابط نیز دفتر گسترش آموزش عالی است و با توجه به این که قانون مؤخر ناسخ قوانین قبلی است، کمیته سه نفره فاقد جایگاه قانونی است و دفتر گسترش آموزش عالی براساس شاخص های خود و بدون هیچ ملاحظه ای در خصوص همه زیرنظام ها تصمیم گیری می کند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار یوپنا مبنی بر این که آیا دانشگاه پیام نور نیز در جریان کیفی سازی نظام آموزش عالی با محدودیت هایی مواجه خواهد شد گفت: مبحث کیفی سازی موضوعی است که به طور خیلی جدی برای همه زیرنظام ها از جمله دانشگاه پیام نور مطرح است و هیچ کدام از زیر نظام ها، اعم از دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، دولتی و علمی کاربردی از این قاعده مستثنی نیستند.
شریعتی نیاسر با اشاره به متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از محورهای این مصوبه که برای وزارت علوم تکلیف قائل شده، مأموریت گرایی است و ما در این خصوص قائل به این هستیم که همه زیرنظام ها می بایست مأموریت خود را دنبال کرده و از ریل مأموریتی تعریف شده خارج نشوند.
وی ضمن اذعان به این که دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های خوب و ارزشی کشور است و خروجی های خوبی نیز داشته، گفت: مأموریت اصلی این دانشگاه بر آموزش های نيمه حضوری و غیرحضوری است و تا زمانی که در همین مدار و ریل قرار بگیرد، قطعاً مورد حمایت وزارت علوم است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: امیدواریم دانشگاه پیام نور به همان اندازه که در عرصه ملی گسترده شده، در عرصه فراملی نیز گسترده شود و توفیقات خوبی را برای نظام آموزش عالی کشور کسب کند.
خبرنگار: میثم خاکپور