معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قرار است در آینده نزدیک اساسنامه دانشگاه پیام نور تغییر کند.

گروه دانشگاه – معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قرار است در آینده نزدیک اساسنامه دانشگاه پیام نور تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، مجتبی شریعتی نیاسر پیرامون اینکه آیا دانشگاه پیام نور نیز در جریان کیفی سازی نظام آموزش عالی با محدودیت هایی مواجه خواهد شد، گفت: مبحث کیفی سازی موضوعی است که به طور خیلی جدی برای همه زیرنظام ها از جمله دانشگاه پیام نور مطرح است و هیچ کدام از زیر نظام ها، اعم از دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، دولتی و علمی کاربردی از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با اشاره به متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از محورهای این مصوبه که برای وزارت علوم تکلیف قائل شده، مأموریت گرایی است و ما در این خصوص قائل به این هستیم که همه زیرنظام ها می بایست مأموریت خود را دنبال کرده و از ریل مأموریتی تعریف شده خارج نشوند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در جهت ارتقا این دانشگاه و تقویت ماموریت آن است.

وی با اذعان به اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های خوب و ارزشی کشور است و خروجی های خوبی نیز داشته است، گفت: مأموریت اصلی این دانشگاه بر آموزش های نيمه حضوری و غیرحضوری است و تا زمانی که در همین مدار و ریل قرار بگیرد، قطعاً مورد حمایت وزارت علوم است.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه غیرحضوری است و ما معتقدیم که با این رویکرد مورد حمایت قرار گیرد.

مجتبی شریعتی نیاسر بیان داشت: امیدواریم دانشگاه پیام نور به همان اندازه که در عرصه ملی گسترده شده، در عرصه فراملی نیز گسترده شود و توفیقات خوبی را برای نظام آموزش عالی کشور کسب کند.

وی افزود: امیدواریم با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور زمینه رشد این دانشگاه بیشتر فراهم شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک قرار است اساسنامه این دانشگاه تغییر کند.