روزنامه مصری الأهرام به نقل از منابع مطلع در کشورهای عربی اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده قطر قصد دارند تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش دهند.

روزنامه مصری الأهرام به نقل از منابع مطلع در کشورهای عربی اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده قطر قصد دارند تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش دهند.

به گزارش یوپنا به نقل از عصرایران، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر ، قطر را به دلایل مختلف از جمله ارتباط با ایران، کمک به اخوان مسلمین و حماس و و چند دلیل دیگر مورد تحریم قرار دادند و در همین راستا مرزهای خود را به روی این کشور بسته اند. این ۴ کشور قطر را به حمایت از تروریسم و القاعده و داعش می کنند. قطر این اتهامات را رد می کند.

این ۴ کشور علاوه بر قطع رابطه با قطر، شهروندان قطری را اخراج و ورود و عبور شهروندان و وسایل حمل و نقل قطری را ممنوع کردند. علاوه بر این هر گونه انتقال کالا به قطر را نیز منع می کنند.

بر اساس این گزارش کشورهای تحریم کننده ۱۳ خواسته را برای از سرگیری روابط با قطر مطرح کردند و به مقامات قطری ۱۰ روز مهلت دادند تا این ۱۳ خواسته را انجام دهد.

حالا روزنامه الاهرام می گوید در صورتی که قطر این خواسته ها را انجام ندهد این ۴ کشور اقدامات جدیدی را علیه دوحه انجام خواهند داد.

اقدامات جدیدی که روزنامه الاهرام مصر مدعی است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر علیه قطر انجام خواهند داد.

– افزایش تحریم اقتصادی

– تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس

– تاسیس پایگاه نظامی عربی در بحرین

– بلوکه کردن سپرده‌های مالی قطر در کشورهای تحریم کننده

روزنامه الاهرام مدعی شد پایگاه نظامی عربی در بحرین با حضور دائمی نیروهای مصری تاسیس خواهد شد و نخستین پایگاه نظامی پیشرفته و ثابت عربی با حضور مصر در منطقه خواهد بود.

تاسیس پایگاه نظامی نیروهای عربی در بحرین در واکنش به حضور نظامی ترکیه در قطر تشکیل می‌شود. روزنامه الاهرام نوشته است حضور نظامی مصر و دیگر کشورهای عربی در بحرین برای مقابله با توسعه طلبی ایران و ترکیه در منطقه است.