وی دانشگاه پیام نور را بزرگترین دانشگاه دولتی کشور دانست که با بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز و واحد در داخل و بیش از ۶ هزار دانشجو در ۶۴ نمایندگی خارج از کشور فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه کشورگرجستان نخستین اولویت ما برای تاسیس دفتر نمایندگی و یا واحد دانشگاهی جدید است، گفت: دانشگاه پیام نور طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به عنوان هاب بین المللی انتخاب شد و این مصوبه به دانشگاه فرصت می دهد که در هر جای دنیا دفتر نمایندگی داشته باشد.

به گزارش «یوپنا»، دکتر رستمی ابوسعیدی در دیدار با رئیس و اعضای علمی دانشگاه گرجستان بر لزوم گسترش همکاری مشترک تاکید کرد و افزود: دانشگاه پیام نور می تواند در رشته های مورد نیاز دانشگاه گرجستان و رشته هایی همچون زبان فارسی، باستان شناسی، ایران شناسی، تاریخ شناسی و … تا مقطع تحصیلات تکمیلی خدمات گسترده ای ارائه نماید.

وی دانشگاه پیام نور را بزرگترین دانشگاه دولتی کشور دانست که با بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز و واحد در داخل و بیش از ۶ هزار دانشجو در ۶۴ نمایندگی خارج از کشور فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه گرجستان: دانشگاه پیام نور یک ابر دانشگاه است/ درک ابعاد و توانمندی دانشگاه پیام نور غیرقابل تصور است

رئیس هیات امنای دانشگاه گرجستان، دانشگاه پیام نور را ابر دانشگاه خواند و گفت: درک ابعاد و توانمندی وسیع دانشگاه پیام نور در سراسر کشور برای ما سخت و شگفت آور است.

دکتر گیولی آلاسانیا با بیان اینکه همکاری دو دانشگاه پیام نور و گرجستان قطعا مهم وسودمند خواهد بود، افزود: دانشگاه گرجستان با بیش از ۷ هزار دانشجو در داخل و ۳۰۰ دانشجوی خارجی، دانشگاه گرجستان را نمیتوان از لحاظ ابعاد و توانایی با دانشگاه پیام نور مقایسه کرد و با توجه به اینکه ما یک دانشگاه درحال رشد و توسعه می باشیم، خوشحالیم که در این راه می توانیم از توانمندی و تجربیات دانشگاه پیام نور بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: ما طبق گزارشی از دانشگاه پیام نور داشتیم از توانمندی ها این دانشگاه مطلع بودیم و در این بازدید از نزدیک با توانایی های علمی این دانشگاه آشنا شدیم و دیدار با مسولان دانشگاه پیام نور بسیار سودمند بود.

دکتر آلاسانیا با تاکید بر اینکه روابط تاریخی طولانی بین گرجستان و ایران موجب تأثیر فرهنگی ایران بر گرجستان شده، اظهار داشت: همکاری بین دانشگاه های دو کشور موجب تبادل هیئت های علمی و تجربیات آموزشی در سطوح بالای علمی خواهد شد.