معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سال ۹۶ برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری، ۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سال ۹۶ برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری، ۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، پرویز گرشاسبی داشت: اعتبار برنامه های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۶ از ۲ منبع ملی و استانی تامین می شود.
وی تصریح کرد: امسال طرح های اقتصاد مقاومتی آبخیزداری و آبخوانداری در ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی پیش بینی شده است که اعتبار اجرای این طرح ها در سطح ۲۵۱ هزار و ۵۸۳ هکتار از محل منابع استانی و مابقی به میزان ۵۴۸ هزار و ۴۱۷ هکتار از منابع ملی تامین می شود.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: هدف از اجرای طرح های مزبور، حفاطت خاک و آبخیزداری و آبخوانداری است و در این باره آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه سدها، کنترل و پخش سیلاب در حوزه خارج از سدها برنامه ریزی شده است.
وی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری اقتصاد مقاومتی در سال ۹۴ در سطح ۴۳۲ هزار هکتار و در سال ۹۵ در سطح ۶۵۰ هزار هکتار هدف گذاری شده بود و امسال هم در سطح ۸۰۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.
گرشاسبی در باره برنامه پیشنهادی اجرایی توسعه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان داری با سایر بخش ها هم گفت: قرار است این برنامه پیشنهادی در سطح ۹۷۱ هزار و ۱۸۷ هکتار از عرصه ها با بخش های مختلف خصوصی و سایر بخش ها اجرا شود.
وی در خصوص جزئیات این برنامه تصریح کرد: نهادهای مردمی در ۵۵ هزار و ۹۰۴ هکتار، سایر دستگاه ها در ۴۳۰ هزار و ۶۲۳ هکتار، از محل اعتبارات بین المللی در سطح ۴۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار و از محل کمک های فنی و اعتباری نیز ۳۶ هزار و ۹۶۰ هکتار زیر پوشش قرار می گیرد.
وی درباره برنامه های اقتصاد مقاومتی برای طرح های بیابان زدایی گفت: اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی و کنترل کانون های گرد و غبار با هدف حفاظت از خاک و مقابله با بیابان زایی در دستور کار است و در این زمینه اقدامات چون تثبیت شن های روان و مقابله با بیابانزایی و کنترل کانون های گرد و غبار انجام می شود.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: عملیات مقابله با بیابان زایی در سال ۹۵ در سطح ۹۰ هزار هکتار انجام شد و در سال ۹۶ قرار است در ۲۲۰ هزار هکتار اجرایی شود.
گرشاسبی درباره منابع تامین اعتبار اجرای این طرح ها گفت: امسال اعتبار اجرای این طرح ها در ۱۵۴ هزار هکتار از منابع ملی تامین می شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های مزبور در ۶۶ هزار هکتار از منابع استانی تامین می شود.
وی افزود: امسال بخش خصوصی نیز قرار است در اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح ۳۸۰ هزار هکتار مشارکت داشته باشد.