مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در برخی مناطق کشور و وزش باد شدید از کاهش ۹ درجه‌ای دمای هوای پایتخت خبر داد.

 

به گزارش یوپنا، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش باران در برخی نقاط رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (۲۱ تیر) بر شدت بارش در استان‌های شرق دریای خزر و شمال شرق افزوده می‌شود و بتدریج گستره بارش به دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌هایی چون البرز، تهران و قزوین و بصورت خفیف به استان‌های مرکزی و همدان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بارش در غرب دریای خزر طی فردا پراکنده خواهد بود، تصریح کرد: روز پنجشنبه (۲۲ تیر) علاوه بر استان‌های ذکر شده، در زاگرس مرکزی و غرب کشور بارش ادامه خواهد داشت همچنین در این روز با جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی آن با شرایط ناپایدارتراز میانی جو در جنوب استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان کرمان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده کاهش دما در سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی این مدت در بعد ازظهر سرعت وزش باد در خوزستان افزایش می‌یابد و در مناطق شرقی کشور بوِیژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بنابراین در برخی نقاط این مناطق وقوع گرد و خاک ، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

وظیفه در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران روز چهارشنبه قسمتی ابری همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ درجه و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین درباره آسمان اهواز طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان اهواز روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال باد همراه با گرد و خاک و غبار صبحگاهی و کاهش دما با حداکثر دمای ۴۹ و حداقل دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه صاف، کمی ابری همراه با وزش باد و غبار صبحگاهی با حداکثر دمای ۴۸ و حداقل دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: خنک‌ترین شهر کشور طی دو روز آینده اردبیل با حداقل و حداکثر دمای ۱۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد در روز چهارشنبه و حداقل و حداکثر دمای ۱۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد در روز پنج شنبه است. همچنین اهواز با حداکثر دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتی‌گراد در روز چهارشنبه و پنج شنبه گرم‌ترین شهر کشور است.