رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی گفت: سیاست خارجه دولت آینده زمینه را برای توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها فراهم کند.

رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی گفت: سیاست خارجه دولت آینده زمینه را برای توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها فراهم کند.

به گزارش یوپنا، محمدعلی داوریار با اشاره به انتظارت جامعه علمی و دانشگاهی از دولت دوازدهم، اظهار کرد: در راستای برنامه توسعه ششم که به طور خاص به توسعه دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی پرداخته شده و به تصویب شورای نگهبان رسیده است، دولت آینده در سیاست خارجه خود باید به گونه‌ای عمل کند تا فرصتی را برای توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: دیپلماسی دولت یازدهم فرصتی مطلوبی برای بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها محسوب می‌شد و می توان گفت انتظارات دانشگاه پیام نور در دولت یازدهم برآورده شده است.

جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور

رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی عنوان کرد: طی سال گذشته دو شعبه از شعب‌ خارجی دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی افتتاح شد و در آینده نیز با عجین کردن دیپلماسی دولت دوازدهم و برنامه توسعه ششم، ۷۵ هزار دانشجوی خارجی را در دانشگاه پیام نور جذب خواهند شد.

داوریار با اشاره به افزایش نشاط در فضای علمی دانشگاه‌ها در دولت آینده، تصریح کرد: داشتن جامعه‌ای با نشاط مستلزم ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها است. در دانشگاه باید به تمام گروه‌ها توجه داشت واعضای تشکل‌های دانشجویی نباید تنها فضایی برای فعالیت عده‌ای خاص باشند، بلکه باید از تمام طیف‌های مختلف دانشجویی در آن حضور داشته باشند. با افزایش تشکل‌ها و ارتقاء فعالیت‌های آن‌ها می‌توان نشاط را در محیط دانشگاه‌ها افزایش داد.

وی تصریح کرد: در دولت آینده نباید از تجربه‌های ارزشمند مدیران پیشین غافل شویم. اگر کسانی تدبیر بهتری برای اداره‌ دانشگاه‌ها داشته باشند، حتما می‌پذیریم، اما در کنار آن تجارب بزرگان را باید حفظ کنیم و از طرفی نباید توانمندی‌های جوانان را در این زمینه نادیده بگیریم.

رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی تاکید کرد: مردم ایران امسال با شور و هیجان بسیاری به پای صندوق‌های رای آمدند و حضور پررنگتری را نسبت به انتخابات دوره‌های گذشته رقم زدند که بخش عمده این مشارکت را باید مدیون دانشگاه‌ها دانست. این انتخابات بار دیگر نظام را بیمه کرد و در کمال امنیت برگزار شد. حتی در خارج کشور نیز نسبت به سال‌های گذشته با استقبال بی‌نظیری از انتخابات روبرو بودیم.

وی با اشاره به رابطه صنعت و دانشگاه، افزود: نگرانی اصلی صاحبان صنعت این است که دانشجویان سابقه کارعملی ندارند، ما در این راستا به عنوان اولین استان پس از تهران، “مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی” را راه‌اندازی کرده‌ایم، تا جوانان صاحب ایده، حمایت شوند و ایده‌هایشان به نام خودشان ثبت شود. ما به صاحبان صنعت تضمین می‌دهیم که با اطمینان کار خود را به دانشجویان بسپارند.

رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی گفت: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی آموزش محور است و مجری رسمی آموزش‌های مجازی در کشور محسوب می‌شود. با وجود فضای مجازی و توسعه رشته‌ها می‌توانیم به عنوان یکی از قطب‌های آموزش در کشور باشیم.

داوریار خاطرنشان کرد: توسعه فیزیکی و مجازی دانشگاه پیام نور را در برنامه‌های آینده به دنبال خواهیم داشت تا بتوانیم به یکی از قطب‌های بین‌المللی در استان خراسان رضوی و در سطح کشورهای منطقه تبدیل شویم./ ایسنا