رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: رصدخانه دانشگاه پیام نور اردبیل در حال‌حاضر به طور کامل آماده‌سازی شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: رصدخانه دانشگاه پیام نور اردبیل در حال‌حاضر به طور کامل آماده‌سازی شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش یوپنا، افسر روحی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان اردبیل امسال افزایش رشته جدید ندارد ولی تمامی رشته‌های موردعلاقه دانشجویان در مراکز و واحدهای آموزشی این دانشگاه تدریس می‌شود که از ۱۹ الی ۲۳ مردادماه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه دانشگاه رشته و محل ثبت‌نام موردنظر خود را انجام دهند.

وی گفت: در حال‌حاضر ۱۳ مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل در سطح استان فعال بوده که چهار مرکز به دلیل دارا بودن امکانات مناسب به عنوان مراکز بزرگ این دانشگاه محسوب شده و بقیه در حوزه واحد قرار دارند که شهرستانهای مشگین‌شهر، پارس‌آباد، اردبیل و خلخال دارای مراکز مجهز آموزشی پیام نور در سطح استان هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل افزود: سال گذشته یک مجموعه ورزشگاه با مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در دانشگاه پیام نور استان اردبیل احداث شد که خوشبختانه رشته تربیت بدنی در این دانشگاه طرفداران زیادی دارد که استان اردبیل تنها استانی است که افزایش دانشجویان در این رشته را دارد که علاوه بر سالن ذکر شده یک مجموعه ورزشی شامل فوتسال، بسکتبال، والیبال، کاراته، کشتی و فوتبال دستی نیز بوده برای دانشجویان و همشهریان افتتاح شده است.

روحی تصریح کرد: یک ورزشگاه ۲ هزار متری در خلخال و یک مجموعه دیگر نیز در شهرستان گرمی در حال احداث است که سال گذشته در خلخال و مشگین‌شهر توانستیم یک مجتمع فرهنگی افتتاح کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم عمرانی دانشگاه پیام نور استان اردبیل افتتاح رصدخانه است که خوشبختانه در حال‌حاضر تمامی مراحل آماده‌سازی این رصدخانه به پایان رسیده و در هفته دولت با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل با اشاره به اینکه کیفی‌سازی در این دانشگاه در این دانشگاه حائز اهمیت است، اظهار کرد: در راستای کیفی‌سازی سطح آموزشی دردانشگاه پیام نور استان اردبیل از تمامی اساتید مصاحبه حضوری انجام گرفته به طوری که در تابستان امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از اساتید این دانشگاه در این مصاحبه‌های حضوری شرکت داشتند.

روحی افزود: دانشگاه پیام نور استان اردبیل سال گذشته موفقیت‌های مناسبی به دست آورده به طوری که در رشته نانو و رشته ورزشی والیبال و نیز قبولی دانشجویان در ارشد دانشگاه‌های مطرح کشور این دانشگاه نمره بسیار قابل قبولی داشته است.

وی اظهار کرد: متاسفانه روند کلی حضور دانشجویان به دلایلی از جمله وجود مراکز متعدد آموزشی در کشور کاهش داشته به طوری که دانشگاه پیام نور استان اردبیل ظرفیت ۳۰ هزار صندلی دارد که در حال‌حاضر ۱۰ هزار نفر دانشجو متقاضی حضور در این دانشگاه هستند که دو سوم صندلیهای این دانشگاه خالی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل بیان کرد: تمامی فرآیندهای انتخاب رشته، تصحیح نمرات امتحانی و اعتراضات امتحانی الکترونیکی است و ۹۹ درصد برگه‌های امتحانی این دانشگاه به صورت تستی بوده و توسط دستگاه تصحیح می‌شود و اگر در این تصحیح نیز دانشجویان اعتراضی داشته باشند قطعا این اعتراض در مرکز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

روحی در رابطه با فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه دانشجویان به صورت خودجوش و با حمایت دانشگاه پیام نور در مناسبتهای مختلف برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌قدم هستند و ما نیز در تلاش هستیم که در این زمینه دانشجویان را تشویق کرده و بتوانیم فعالیتهای آنان را حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور اردبیل جذب شده‌اند،‌گفت: خوشبختانه ارتقای کیفی و سطح آموزشی بسیار مناسب بوده و هرساله نیز مقالات علمی مختلفی توسط اساتید و اعضای هئیت علمی این دانشگاه در مجله‌های معتبر منتشر می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌های حائز اهمیت دانشگاه پیام نور استان اردبیل است که در این راستا با تمام وجود از این اردوها حمایت داریم که باید سازماندهی شوند و دانشجویان با حضور خود در مناطق روستایی استان اردبیل باعث ایجاد روحیه نشاط و شاد در میان مردم روستا شوند.

روحی گفت: در حال‌حاضر ۱۰ هزار نفر دانشجو در سطح استان در مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل مشغول به تحصیل هستند که یک هزار و ۴۰۰ نفر استاد نیز برای آموزش این دانشجویان فعالیت دارند که ارتقای سطح کیفی و آموزشی در این دانشگاه یکی از اولویت‌های ما در سال تحصیلی جاری خواهد بود./تسنیم