وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: در صورتی که واشنگتن بخواهد بر ضد پیونگ یانگ دست به اقدام نظامی بزند، کره شمالی آماده است تا درس سختی به ایالات متحده بدهد و تحت هیچ شرایطی بر سر برنامه های هسته ای و موشکی خود مذاکره نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: در صورتی که واشنگتن بخواهد بر ضد پیونگ یانگ دست به اقدام نظامی بزند، کره شمالی آماده است تا درس سختی به ایالات متحده بدهد و تحت هیچ شرایطی بر سر برنامه های هسته ای و موشکی خود مذاکره نخواهیم کرد.
به گزارش یوپنا به نقل از الجزیره، ری یونگ هو روز دوشنبه در اظهارات خود در مجمع منطقه ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت: ما تحت هیچ شرایطی درباره موشک های هسته ای و بالستیک خود مذاکره نخواهیم کرد.
ری اذعان داشت: تا زمانی که آمریکا از سیاست خصمانه و تهدید هسته ای خود بر ضد کره شمالی دست بر ندارد، ما ذره ای از مسیر تقویت هسته ای خود عقب نخواهیم نشست.
وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: اوضاع در شبه جزیره کره رو به وخامت است و این تنها به دلیل اقدامات خودسرانه آمریکا است.
وی تصریح کرد: ما قصد تهدید و یا استفاده از سلاح هسته ای بر ضد هیچ کشوری رابه جز آمریکا، آن هم تا زمانی که به دنبال اقدام نظامی بر علیه کره شمالی است، نداریم.
این اخطار کره شمالی دو روز پس از تصویب تحریم های جدید بر ضد این کشور در شورای امنیت سازمان ملل به خاطر دو آزمایش موشک های بالستیک بین قاره ای صورت گرفت، که بر اساس آن؛ صادرات زغال سنگ و دیگر اقلام صادراتی کره شمالی که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار باشد، ممنوع شده است.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور