ایرنا نوشت: یک کارشناس نظامی گفت: تصاویر جدید ماهواره ای حاکی است که کره شمالی برای انجام آزمایش های موشکی بالستیک از زیردریایی های خود آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، « جوزف برمودز» کارشناس امور دفاعی و اطلاعاتی در امور کره شمالی، عکس هایی در تارنمای «موسسه آمریکا-کره» در دانشگاه جان هاپکینز قرار داده است که به گفته وی آمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی را نشان می دهد.

وی گفت: تصاویر جدید ماهواره ای چندین تحول را نشان می دهد که حاکی از آن است که کره شمالی احتمالا در حال توسعه بخش دریایی توان هسته ای خود است.

برمودز تاکید کرد: کره شمالی یا برای سری جدیدی از آزمایش دریایی آماده می شود یا سیستم های پرتاب از زیردریایی را اصلاح یا به روز کرده یا نسخه پیشرفته تری از «پوکگوسونگ-۱» را توسعه داده است.

پوکگوسونگ-۱ یک موشک بالستیک برای پرتاب از زیردریایی است که اولین بار در اوت سال گذشته میلادی با موفقیت آزمایش شد.
این موشک پانصد کیلومتر به سمت ژاپن پرواز کرد. در آن هنگام کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته بود که سرزمین اصلی آمریکا در تیررس موشک های پرتاب شده از زیردریایی های پیونگ یانگ در اقیانوس آرام قرار گرفته است.

این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده است تا چند هفته دیگر طرح حمله به گوام آماده می شود. گوام بخشی از قلمرو آمریکا است که در اقیانوس آرام قرار دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که اگر رهبر کره شمالی به تهدیدهای «علنی» ایالات متحده ادامه دهد، «پشیمان» خواهد شد.

ترامپ همچنین در توئیتر نوشت: اگر کره شمالی غیرعاقلانه عمل کند، راه حل های نظامی در حال حاضر آماده و مهیاست. امیدوارم کیم جونگ اون راه دیگری پیدا کند.

روز سه شنبه روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کره شمالی موفق شده است یک کلاهک هسته ای کوچک تولید کند که می تواند در داخل موشک های این کشور جاساز شود.

آمریکا بارها بر مذاکره و تحریم های اقتصادی علیه به منظور بازداشتن پیونگ یانگ از پیگیری برنامه موشکی و هسته ای تاکید کرده است. با وجود تحریم ها، کره شمالی بارها آزمایش موشکی انجام داده است.
کره شمالی در هفته های اخیر دو موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرده که گفته می شود می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.