رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا)، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص سخنرانی دونالد ترامپ درباره مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا گفت: نیروهای ایرانی ها، حزب الله، کوبا و روس در ونزوئلا حضور دارند.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا)، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص سخنرانی دونالد ترامپ درباره مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا گفت: نیروهای ایرانی ها، حزب الله، کوبا و روس در ونزوئلا حضور دارند.

به گزارش یوپنا به نقل از راشاتودی، مایک پومپئو روز یکشنبه در شبکه فاکس نیوز در حمایت از اظهارات روز جمعه ترامپ گفت: امکان بهره گیری از گزینه نظامی در ونزوئلا محتمل است.

‘Unprecedented threat to national sovereignty’: #Venezuela’s Communications Minister on #Trump’s ‘military option’ https://t.co/SrEPdIm9GP
— RT (@RT_com) August 12, 2017

وزیر ارتباطات ونزوئلا در اظهارنظری توئیتری، گزینه نظامی ترامپ را تهدیدی بی سابقه برای اقتدار ملی این کشور دانست.
رئیس سازمان سیا اظهار داشت: باور دارد که سخنان روز جمعه رئیس جمهور آمریکا تلاشی در جهت امیدواری دادن به مردم ونزوئلا بوده تا شرایطی را ایجاد کنند که دمکراسی به کشورشان بازگردد.
پومپئو تصریح کرد: مادورو با تداوم استفاده از قدرت خود، مشقت بیشتری را به مردم تحمیل می کند و این موضوع آغازی است بر ایجاد شکاف میان گروه های مختلف ونزوئلا.
وی همچنین اظهار داشت: سازمان اطلاعات به وضوح تأئید کرده که رژیم مادورو در حال قرار دادن تک تیراندازها در ساختمان های بلند است.
رئیس سازمان سیا در حالی که خنده ای بر لب داشت گفت: انجام چنین کارهائی بسیار وحشتناک و سرکوبگرانه است.
مایک پومپئو افزود: سیاستگذاری ایالات متحده، همکاری با شرکای آمریکای لاتین و تلاش برای بازگرداندن دمکراسی به آن ها است.

Upcoming election for constitutional assembly ‘could be the end of #democracy in #Venezuela’ – US officials https://t.co/IIK0bzAx7N
— RT America (@RT_America) July 26, 2017

مقامات آمریکائی در اظهارنظری توئیتری انتخابات پیش روی مجلس مؤسسان ونزوئلا پایان دمکراسی در این کشور دانستند.

رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در پاسخ به این سؤال که چرا ونزوئلا می تواند برای ایالات متحده یک مشکل باشد، گفت: این کشور برای ما بیش از پیش به عنوان یک خطر محسوب می شود، زیرا کوبائی ها، روس ها، ایرانی ها و حزب الله در آنجا حضور دارند و این موضوع ونزوئلا را در معرض تبدیل به یک مکان پرمخاطره قرار می دهد، بنابراین آمریکا باید این مسأله را بسیار جدی تلقی کند.

پومپئو در ماه جولای در صحبت های خود در انجمن امنیتی اسپن از فعالیت سازمان سیا برای تغییر رژیم در ونزوئلا سخن به میان آورده بود.
چندی پیش ایالات متحده تحریم هایی را بر علیه ۸ مقامات ونزوئلائی از جمله رئیس جمهور این کشور به خاطر نقش آنها در تشکیل مجلس موسسان اعمال کرد. آمریکا این اقدام دولت ونزوئلا را غیرمشروع خواند.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور