رئیس صنعت، معدن تجارت استان لرستان به برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم و توسعه پایدار در استان لرستان اشاره کرد و گفت: استارت آپ‌هایی با رویکرد ژئوتوریسم در دانشگاه پیام نور تشکیل شود.

رئیس صنعت، معدن تجارت استان لرستان به برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم و توسعه پایدار در استان لرستان اشاره کرد و گفت: استارت آپ‌هایی با رویکرد ژئوتوریسم در دانشگاه پیام نور تشکیل شود.

به گزارش یوپنا، محمدرضا صفی خانی ظهر امروز در جلسه بررسی جایگاه توریسم در عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد ژئوتویسم را متفاوت از گردشگری دانست و اظهارداشت: قبل از اینکه بخواهیم ژئوتوریسم استان لرستان را نمایش دهیم باید از آن حفاظت کنیم سپس به سمت نمایش آن برویم.

وی افزود: تاکنون چند ژئوپارک و ژئو سایت معرفی کرده‌ایم، اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده تا به ثبت برسند به‌طوری‌که پیگیری‌هایی در حال انجام است که دو ژئو پارک استان به ثبت جهانی برسند.

رئیس صنعت، معدن تجارت استان لرستان عنوان کرد: وقتی اعلام می‌کنیم استان لرستان پایتخت ژئو توریسم کشور است باید ژئو پارک و ژئو سایت‌ها را به شکلی حفاظت و معرفی کنیم و پیگیر این باشیم که به شکلی به نتیجه برسند.

وی به برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم و توسعه پایدار در استان لرستان اشاره و بیان کرد: امیدواریم در این همایش پارک‌ها و ژئو سایت‌ها را گسترش دهیم و درعین‌حال شرایطی فراهم شود تا باهم پایتخت ژئوتوریسم را حفظ کنیم و هم آن را معرفی کنیم.

صفی خانی گفت: اینکه دانشگاه طرح می‌دهد تا اقدامات عملی درزمینهٔ ظرفیت‌های استان انجام دهد جای قدردانی دارد و نشان می‌دهد دانشگاه از قالب خودش دارد خارج می‌شود و وارد اجرا می‌شود تأثیر خود را بر اقتصاد منطقه‌ای و ملی بگذارد و بتواند تحول ایجاد کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا زمان برگزاری این همایش یک یا دو استارت آپ با رویکرد ژئوتوریسم در دانشگاه تشکیل شود تا ایده‌ها ارائه شوند.

رئیس صنعت، معدن تجارت استان لرستان خاطرنشان کرد: همایش ملی ژئوتوریسم و توسعه پایدار علاوه بر اینکه باید یک همایش علمی باشد باید یک همایش اجرایی باشد و بتواند توانمندی‌های استان را نشان دهد و پایتخت ژئو توریسم را تثبیت کند.

وی اظهار داشت: در این همایش بخشی از مقالاتی که پذیرفته می‌شود به سمتی شیفت داده شود تا علاوه بر کسانی که علاقه‌مند به ژئوتوریسم هستند، علاقه و باور به ژئوتوریسم را در سنین نوجوانان و جوانان نیز ایجاد کند./تسنیم