دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.

دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش یوپنا به نقل از خبرگزاری ها، دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و قاضی مقیسه در ابتدای جلسه بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری از حاضرین خواست تا نظم جلسه را حفظ کنند و سپس از متهم خواست که در جایگاه دفاع حضور پیدا کند.

حمید فلاح هروی با حضور در جایگاه دفاع گفت: درباره موضوع کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی باید بگویم اشتباه و برداشتی نادرست وجود دارد. در آن زمان از آقای مرتضوی سئوال شد که چگونه با زنجانی آشنا شده‌اید که وی گفته بود تا قبل از امضای تفاهم‌نامه بابک زنجانی را نمی شناختم و فردی ما را با بابک آشنا کرد. همچنین درباره شرکت های تامین اجتماعی استعلامی گرفته شده بود و گفته شد که منابع مالی بابک زنجانی زیاد است و من تا این زمان دخالتی در تفاهم‌نامه با تامین اجتماعی نداشتم.

قاضی مقیسه در پاسخ به این اظهارات فلاح هروی گفت: شما گفته بودید که در اینباره کارشناسی کرده‌اید تا ببینید بابک زنجانی منابع مالی دارد یا خیر، داستان سرایی نکنید. امروز جلسه آخر است. بابک زنجانی در نامه‌ای به وزیر نفت گفته که ۵ فقره چک سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۳۵۵ میلیارد و ۱۹ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۰۰ ین ژاپن در بانک مسکن شعبه میدان ونک به ذی نفع پرداخت می شود؛ در واقع همان چک هایی بود که برای تامین اجتماعی بود و به شرکت نفت دادید. شما پول های محرومین کشور را گرفتید و غارت کردید. بر اساس صحبت‌های زنجانی چک ها را به وزارت نفت دادید.

متهم ردیف سوم پاسخ داد: این موضوع به من ارتباطی ندارد.

قاضی مقیسه گفت: شما از پول بیت المال به خود بیت المال پول دادید. اخلال در نظام اقتصادی از این بیشتر هم داریم؟ مجموعه هتل های هما ۹۵ درصد، رایتل ۴۰ درصد، قطار رجا ۱۰۰ درصد، سیمان فیروزکوه ۴۵ درصد، بانک پارسیان ۴ درصد و … از جمله شرکت هایی است که شما آنها را کارشناسی و خریداری کردید.